Яке ж воно digital покоління? Чим відрізняється від нас? Та як сучасний світ впливає на їхній розвиток?
Digital покоління або іншими словами цифрове – це те покоління, яке виросло у світі комп’ютерів, смартфонів та відеоігор. Воно набагато краще орієнтується у всесвітній павутині, швидше відправляє електронні листи та легше сприймає та запам’ятовує великий потік інформації, ніж їхні батьки. Це те покоління, яке краще працює з графікою, а гіпертекст їм звичніший ніж звичайний. Воно навчається онлайн, вивчає одразу декілька мов, спостерігає за сузір’ями та планетами, використовує 3D виміри та потрапляє в інші, доволі реалістичні, світи. Сучасне покоління має такі можливості для всебічного та гармонійного розвитку, про які років 10 тому люди лише мріяли.
До цих можливостей також можна віднести новий формат сьогоднішніх книг. Це книги з доповненою та віртуальною реальністю, аудіосупроводом та інші. Такі книжки були представлені на Book Forum 26.
«Вімпі Стів. В’язень Майнкрафта» та «Геміш і спинятелі світу» (вид-во “Ранок”). Діти не зможуть залишитися байдужими до них, адже головні герої книжок належать до digital покоління і мають певні суперздібності. Які ж саме?
Історія хлопчика з 4-Е класу Геміша Еллербі починається з уроку, на якому раптом все і всі завмерли. Вчитель, в якого з рота летіли малесенькі краплі слини; учні: шкільний забіяка, Гренвіль Жовч, який в носі шукав корисні копалини, розумниця Астрід Каррутерс, яка в руках тримала парасольку та ладна була її відкрити, щоб врятуватися від дощу вчителя Довгобазіки. Всі заклякли, навіть кішка, яка переплигувала з одного паркану на інший, повисла у повітрі, немов кулька. Така пауза у житті Геміша трапилася вже не вперше, але цього разу він злякався не на жарт. Як довго вона буде тривати та чи закінчиться взагалі? Як виникають ці загадкові паузи? Як впливають на життя? Головному герою потрібно навчитися правильно використовувати свої суперможливості. А разом із ним і діти вчитимуться раціонально використовувати свій час, цінувати його, ніколи не здаватися, вірити у свої суперсили та боротися зі своїми страхами.
Якщо ви гадаєте, що наступна книга – це рекламний хід від творців гри Майнкрафт, то ви помиляєтесь. Книгу створили любителі Майнкрафт: тато з сином та його другом. Незвичайно те, що в неї потрапляє звичайний 5-класник, Вімпі Стів. Яким чином? Напередодні, до Стіва підійшов його однокласник, який вирішив похизуватися, що він вдало проходить рівень за рівнем у грі Майнкрафт. Вімпі недолюблював Дірка, тому згарячу сказав, що вже пройшов всі рівні та тут немає нічого особливого. Тоді Дірк Молсід запропонував Стіву парі – зіграти разом. Відступати назад вже було пізно. Вімпі погодився. Але є чимала проблема: він ніколи не грав у неї. Ось настав той час – хлопець сідає перед комп’ютером, включає гру та раптово потрапляє по ту сторону екрану. Дивлячись на себе, Стів бачить лише блоки, з яких зроблено все навкруги: стіл, будинок, бібліотекарка, монстри, зомбі та навіть худорлявий дракон. Що робити? Як вижити? Як повернутися назад в реальне життя та не втратити розум та розсудливість у віртуальному світі? Адже в грі у нього неймовірні суперздібності. Чи захоче Вімпі мати їх у справжньому вимірі? З героєм діти хвилюватимуться, вчитимуться розв’язувати проблеми, розвиватимуть просторове мислення та віру у свої можливості.
Соціальні мережі, відеоігри, всесвітня павутина інформації, відеоогляди, блоги, онлайн курси – це все частина життя digital покоління. Вони прагнуть навчатися разом з іншими, обмінюватися досвідом, втілювати спільні проєкти, рости та зростати. Вони не знають світу без інтернету, але не забувають читати книги – справжні, паперові, із книжковим незабутнім ароматом. І це робить діджитал покоління найвпливовішим за останні півстоліття.