10 корисних навичок спілкування, які повинен знати кожен

967

Вміння спілкуватися та правильно висловлювати свої думки так чи інакше впливає на стосунки. Не важливо з ким ви спілкуєтесь, а важливо як ви вмієте знаходити підходи до кожного. Тільки ці навички допомагають побудувати цікаву, приємну розмову, від якої кожен учасник отримає задоволення. Насправді, справити гарне враження на людину дуже важливо. А перше враження про вас складається в той момент, коли ви починаєте говорити. Знаючи як правильно говорити, можна досягти успіхів у кар’єрі, особистих стосунках та отримати неабияку впевненість під час знайомств з новими людьми.

Дотримуйтесь цих 10 навичок спілкування і гарний результат вам буде гарантований.

Мова тіла

Рухи вашого тіла розкажуть про вас більше, ніж слова. Те, як ви йдете, як складаєте руки, як дивитесь створює перші враження у співрозмовника про вас. Рухи, які ви робите, повинні показувати доброзичливість та впевненість. Тільки за цієї умови ви створите гарне враження про себе.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • дивіться в очі співрозмовнику;
  • посміхайтесь часто, проте не надмірно;
  • під час вітання, потисніть руку або обніміть співрозмовника (за умови, що це ваш друг);
  • стійте прямо з піднятою головою, а плечі відведіть назад;
  • не схрещуйте руки чи ноги, наче ви захищаєтесь.

Активне слухання

Гарний співрозмовник – це не тільки та людина, якій є щось сказати, а й та, яка вміє уважно слухати. Тому, хто до вас звертається, дуже важливо, щоб ви перейнялися темою розмови, а отже уважно вислухали. Така навичка надасть вам здатність переконувати та вести активно переговори, бо під час активного слухання ви не випустите жодної деталі розмови.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • зосередьтеся на динаміці розмови й не відволікайтесь;
  • зверніть увагу на мову тіла співрозмовника;
  • покажіть власною мовою тіла, що ви уважно слухаєте: кивайте, посміхайтесь, виражайте емоції;
  • коментуйте те, що почули.

Вирішення конфліктів

Багато стосунків зазнають краху, коли справа стосується вирішення конфліктів. Дуже зручно конфлікти не вирішувати, а просто відходити від них, звинувачуючи іншого. Нікому не подобається відчувати біль та гнів, який може вийте назовні під час розмови.

Проте, однією з найголовніших навичок спілкування є контролювання емоцій. Аби розв’язати конфліктну ситуацію від людини вимагається вести розмову спокійно, поважаючи й враховуючи потреби й іншої сторони. Таким чином ви можете донести свою позицію, бувши впевненими, що вас почують.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • намагайтесь спокійно реагувати на випади співрозмовника;
  • поважайте думку іншої людини;
  • знаходьте компроміс у проблемній ситуації.

Будьте собою

Намагаючись привернути увагу усіх присутніх, деякі люди часто забувають про те, ким вони є насправді. Уважному співрозмовнику дуже легко запідозрити нещирість та невпевненість такої поведінки. Чи варто говорити про те, що й задоволення від розмови жодна сторона не отримає. Та й навряд чи з такою людиною виникне бажання спілкуватися в майбутньому.

Бути собою в деяких ситуаціях не так вже й просто, але можливо.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • визначте те, що ви найбільше в собі цінуєте;
  • діліться своїм досвідом під час розмови;
  • не бійтеся показати співрозмовникам свої недоліки.

Емоційний інтелект

Емоційний інтелект – це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття людей. Вміння зчитувати емоції іншої людини відіграє одну з головних ролей у побудові гарної розмови. Бачачи настрій співрозмовника, ви зможете правильно налаштувати тон та  підібрати слова під час бесіди. Головне, вчасно реагувати на знаки мови тіла.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • тренуйте свій емоційний інтелект намагаючись помічати невербальні сигнали від інших;
  • прагніть зрозуміти значення виражених емоцій (хвилювання, гнів, смуток).

Артикуляція і тон голосу

Одна з запорук успіху у побудові гарної бесіди – приємне звучання. Навряд чи вам сподобається розмовляти з людиною, яка постійно мимрить і після кожного слова вставляє «ем», «е»,  «а». Це не тільки погано звучить, а й вказує на ознаки невпевненості та браку знань.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • тренуйтесь правильно вимовляти слова;
  • запишіть власний голос, щоб ви чули тон та чіткість вимови;
  • говоріть повільно і спокійно;
  • виробіть правильну поставу: стійте прямо, відвівши плечі назад, щоб відкрити діафрагму.

Дзеркальне зображення

Копіювання міміки та жестів відбувається неконтрольовано завдяки спеціальним нейронам у головному мозку. Розмовляючи, наприклад, з другом, ви мимоволі починаєте робите ті ж самі рухи, що й він. Така поведінка, як показують дослідження, викликає до співрозмовника більшу довіру та співпереживання, допомагає налаштувати швидше зв’язок.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • використовуйте ефект дзеркала під час розмови, проте не часто;
  • зверніть увагу як на це реагує ваш співрозмовник.

Цікаві питання

Такий спосіб дозволяє швидше дізнатися інформацію про людину та залучити її до розмови. Використовуйте відкриті запитання аби здобути більше інформації про співрозмовника або змусити його міркувати над темою вашої розмови. Запитання ж після відповіді покажуть, що ви дійсно активно слухали й цікавитесь думкою людини.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • намагайтесь не перебивати та не реагувати на відповідь занадто швидко;
  • витримуйте паузи, бо іноді саме вони штовхають людину більше відкритися.

Маленька розмова

На вечірках чи неформальних зустрічах ми часто стикаємося з моментами, коли потрібно, наприклад, познайомитися з людиною й зав’язати з нею розмову. Маленька розмова ні до чого не зобов’язує, бо це просто прояв ввічливості до іншої людини. Хоча, саме вона задасть тон вашій наступній зустрічі.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • майте в запасі декілька тем для такої розмови;
  • залишайтеся собою, навіть коли розмова недовготривала.

Чіткість та обізнаність

Намагайтеся заздалегідь підготуватися до виступу чи дискусії. Ваші слова повинні бути чіткими, а промова логічно побудованою. Для того, щоб вас зрозуміли, вживайте ті поняття, які будуть зрозумілі усім присутнім. Аби зацікавити присутніх, дивіться їм в очі, наче переймаєтесь думкою кожного.

Візьміть на озброєння ці поради:

  • уникайте жаргонізмів та лайливих слів;
  • чим більше ви знайомі з темою розмови, тим впевненішими себе почуваєте;
  • слухачам буде цікаво, якщо вам самим цікаво розповідати.

Аби стати гарним співрозмовником, потрібно вчитися. Можливо, спочатку вам буде ніяково, проте згодом ви помітите позитивні результати ваших намагань.

Браян Трейсі, мотиваційний оратор та автор ідей з саморозвитку, сказав так:
«Спілкування – це навичка, якої можна навчитися. Це як кататися на велосипеді чи набирати текст. Якщо у вас виникне бажання працювати над цим, то ви зможете досить швидко покращити якість кожної сфери свого життя».

автор Альона Гук спеціально для vsviti.com.ua

Поділись




• магазин

• новини партнерів