YouTube буде боритися з контентом, створененим за допомогою ШІ: у яких випадках видалятимуть синтетичні відео

    8

    YouTube, слідом за Meta, впровадив політику боротьби з контентом, створеним з допомогою штучного інтелекту (ШІ). Відтепер користувачі платформи можуть вимагати видалення матеріалів, де ШІ або інші синтетичні технології імітують їх обличчя або голос. Цей захід став частиною масштабної стратегії компанії щодо відповідального застосування ШІ, проте процес видалення подібних матеріалів не буде автоматичним.

    1 червня 2023 року відеогігант без зайвого шуму запровадив кардинальні зміни до своєї політики. Тепер у користувачів з’явився потужний інструмент захисту своєї конфіденційності – можливість запиту видалення контенту, в якому ШІ або інші синтетичні технології імітують їхнє обличчя чи голос. Це не просто косметичне оновлення політики компанії, а серйозне розширення ініціативи щодо відповідального використання ШІ, анонсованої ще у листопаді 2022 року.

    Цікаво відзначити, що YouTube вважає за краще розглядати подібні запити користувачів не як скарги на дезінформацію (наприклад, у випадку з дипфейками), а як порушення їхньої конфіденційності. Відповідно до оновленої довідкової документації, право ініціювати видалення контенту отримує, як правило, лише сам постраждалий. Але YouTube — не бездушна машина, тому передбачені винятки для неповнолітніх, людей без доступу до комп’ютера, померлих та інших особливих випадків.

    Однак не варто думати, що достатньо лише поскаржитися на контент, і він миттєво зникне. YouTube, подібно до мудрого судді, залишає за собою право зважити всі за і проти. Компанія розглядає цілу низку факторів: чи є контент синтетичним, чи створеним за допомогою ШІ, чи ідентифікує він людину і чи може вона вважатися пародією, сатирою чи чимось ще, що має цінність та відповідає суспільним інтересам.

    Компанія також оцінюватиме, чи показує згенерований ШІ матеріал відому особу в компрометуючих ситуаціях, наприклад, яка займається злочинною діяльністю, яка виявляє насильство або неправомірно підтримує будь-якого політичного кандидата. Останній пункт є особливо актуальним напередодні листопадових виборів у США. Кожен випадок є унікальним пазлом, який YouTube доведеться зібрати, перш ніж винести остаточний вердикт.

    YouTube дає користувачам, які завантажили спірний контент, 48 годин на його видалення. Якщо протягом цього часу сам користувач видаляє матеріал, скарга закривається. В іншому випадку YouTube розпочинає власну перевірку. Компанія також попереджає користувачів, що видалення означає повне видалення відео з платформи і, у разі потреби, видалення імені та особистої інформації людини з назви, опису та тегів відео. Користувачі також можуть розмивати обличчя людей у ​​своїх відео, але вони не можуть просто зробити відео приватним, щоб виконати вимогу, тому що відео може бути повернено у публічний доступ у будь-який час.

    Не варто, однак, думати, що YouTube перетворився на затятого супротивника ШІ. Навпаки, компанія сама активно експериментує з генеративним ШІ, розробляючи системи для підсумовування коментарів (уявіть, що тисячі думок конденсуються в кілька ємних фраз) та діалогові системи для взаємодії з відеоконтентом (свого роду цифровий співрозмовник, готовий обговорити будь-який ролик). Однак YouTube підкреслює, що просте маркування контенту як створеного за допомогою ШІ не захищає його від видалення, і він все одно має відповідати загальним правилам спільноти.

    Важливо, що YouTube не буде автоматично карати творців контенту за порушення конфіденційності. На форумі YouTube Community представник компанії пояснив, що скарги на порушення конфіденційності розглядаються окремо від порушень правил спільноти та не призводять до автоматичних обмежень для каналу, який порушив правила.

    Іншими словами, Посібник із конфіденційності YouTube відрізняється від Правил спільноти, і певний контент може бути видалений з YouTube в результаті запиту про захист конфіденційності, навіть якщо він не порушує Правила спільноти. Хоча компанія не буде застосовувати штрафні санкції, такі як обмеження на завантаження нових відео після видалення спірного відео, YouTube залишає за собою право вживати заходів проти облікових записів з повторюваними порушеннями.