Фізики виявили дивні плазмові форми в атмосфері Землі: що там відбувається

Вчені зробили неймовірне відкриття: виявили незвичайні плазмові форми у верхній частині атмосфери Землі. Виявляється, динаміка атмосфери складніша, ніж ми раніше думали.

Згідно з дослідженням, опублікованим у The Journal of Geophysical Research: Space Physics, фізики виявили дивні плазмові форми у верхніх шарах атмосфери Землі, в іоносфері. Ця частина атмосфери розташована на висоті від 48 до 965 км над поверхнею планети. Відкриття може допомогти покращити прогнози космічної погоди та розуміння радіозв’язку, повідомляє ScienceAlert.

Фізики використовували дані супутника GOLD, щоб виявити дивні плазмові форми, що нагадують літери Х і С. Ці форми з’являються у несподіваних місцях та у несподіваний час. Коли сонячне світло та сонячні частинки потрапляють в іоносферу, вона стає електрично зарядженою, що призводить до появи плазмових смуг. Магнітне поле Землі впливає на ці смуги, утворюючи гребені та бульбашки з плазми.

Раніше вчені спостерігали злиття гребенів плазми, що призводило до утворення форм у вигляді літери Х під час геомагнітних бур. Проте нове дослідження показує, що ці форми можуть виникати й без бур, що свідчить про вплив місцевих чинників.

Фізики також виявили С-подібні та перевернуті С-подібні плазмові бульбашки. Спочатку вважалося, що ці форми створюються під впливом вітру на Землі. Нові дані показали, що вони виникають дуже близько одна до одної, іноді на відстані всього 634 км. Вчені підозрюють, що це може бути результатом руху вітру або інших атмосферних явищ.

Вчені виявили лише дві плазмові форми у вигляді літери С, але планують продовжувати дослідження, щоб знайти точні причини їхньої появи в іоносфері. Плазма в іоносфері потрібна для поширення радіохвиль на великі відстані. Такі відкриття допомагають краще розуміти, як працює радіозв’язок та системи GPS. За словами дослідників, порушення в іоносфері можуть вплинути на комунікаційну та навігаційну інфраструктуру.

Вчені вважають, що наявність різних плазмових форм, розташованих близько одна до одної, свідчить про те, що динаміка атмосфери Землі складніша, ніж передбачалося. Це відкриває нові горизонти для подальших досліджень нашої планети.