Ми вдячні італійцям за багато чого, але насамперед – за ці автомобілі.
У цій добірці італійських автомобілів майже немає закономірності. Їх об’єднує дух прекрасного часу розквіту автомобілебудування, коли дизайнери та інженери створювали мрію: потужну, швидку і неймовірно красиву.
Кожна з цих машин у свій час наробила багато шуму. Деякі з них навіть вплинули на дизайн цілого покоління автомобілів, назви ж інших стали загальними. І кожна в черговий раз доводить, що підхід італійських дизайнерів до візуалізації інженерного рішення абсолютно неповторний.
Ferrari 550 Maranello
Maranello прийшла на зміну Testarossa і не тільки перевершила попередницю, а й стала флагманом покоління спорткарів початку 2000-х. Вона швидше, краще управляється, а корпус більш обтічний і елегантний. Maranello володіє лютим V12 об’ємом 5,5 (звідси і цифри в назві моделі). Саме на Maranello довгий час роз’їжджав по Туріну колишній нападник «Ювентуса» Алессандро дель П’єро.
Ferrari Daytona
Чи винна серія Top Gear, знята до ювілею Daytona, чи ні, але з цією моделлю Ferrari виникає стійка асоціація – поїздка уздовж Лазурного берега, коли опускаєш шкіряний верх і вдихаєш солонуватий повітря. І єдина проблема в цей момент – настирливе сонце. Daytona дійсно вийшла на рідкість стильною. Насправді ж вона називається 365 GTB / 4 і була розроблена легендарним Леонардо Фіораванті зі студії Pininfarina.
Ferrari Testarossa
Цій червоноголовій (саме так перекладається назва автомобіля) було призначено стати однією з найуспішніших моделей Ferrari. Перша версія Testarossa з’явилася в 1984 році і шокувала шанувальників автомобілів цієї марки. Гострий, агресивний дизайн, судячи з усього, для тих часів виглядав занадто новаторськи і навіть нахабно. Під капотом Testarossa встановлений найпотужніший 390-сильний V12. Салон же в порівнянні з попередницею Berlinetta Boxer став більш стильним і скромним – це, до речі, відмінна риса спорткарів Ferrari.
Lamborghini Countach
Напевно у багатьох була іграшкова модель або хоча б плакат із зображенням Countach.Вона випускалася з 1974 по 1990 роки і стала своєрідним лекалом для цілого покоління спорткарів того часу. Countach – вигук здивування на п’ємонтськиму діалекті. Так її прозвав дизайнер Нуччо Бертон, коли вперше побачив концепт. В результаті вийшов дивний, незграбний, широкий корпус з не дуже хорошими аеродинамічними характеристиками. Проте саме цей силует став зразком для багатьох дизайнерів наступних років. До речі, знамениті «ламбо двері» вперше з’явилися саме на Countach.
Lancia Delta Integrale
Ніяких шийних хусток, запонок і кольорових краваток – тільки бруд, швидкість і напористий характер. Саме такий цю модель задумував все той же легендарний дизайнер Джорджетто Джуджаро, що довів, що «не все італійське, що лисніє». Ця спортивна модель стала найвідомішою в лінійці Lancia. Всього випускалося три покоління Delta, серед яких більшого шуму наробила Delta Integrale – з 1987 по 1992 рік на Чемпіонаті світу з ралі італійській команді не було рівних.
Lamborghini Miura
У самій назві цієї моделі є енергія пристрасті. І дійсно, Miura – відома іспанська ферма, де розводять биків для кориди. Головна особливість цієї моделі – вирахуваний у всіх елементах гармонійний дизайн кузова з утопленими фарами, що піднімаються при включенні ближнього світла. Miura випускалася з 1966 по 1973 рік у невеликих кількостях і коштувала навіть на ті часи дуже дорого. Зараз роздобути таку можна, лише вигравши торги на аукціоні. Дайте нам знати, якщо у вас це вийде.
Maserati Bora
Це двомісне купе вважається мало не найвдалішою моделлю серед всіх Maserati, що дозволила компанії конкурувати з Ferrari і Lamborghini. Вперше потужний V8 розташований по центру, а до сотні “Бора” розганяла за 6,9с, що для 1971 року – відмінний результат. Над дизайном моделі працював легендарний Джорджетто Джуджаро. Його мінімалістичний, незграбний і агресивний дизайн дозволив цій Maserati стати справжньою класикою спорткарів 70-х.
Fiat 500
У кожної країни свій автосимвол: у Франції – незграбний Citroën, у Німеччині – народний автомобіль «Жук», у Великобританії – незграбний Mini. В Італії це безперечно старий Fiat 500. Класичний варіант моделі 50-х років знайшов культовий статус і, ймовірно, встановив рекорд за кількістю туристичних фотографій зі своєю участю. Власники старих 500-х розповідають, що керувати нею легко і весело, що, звичайно ж, дуже по-італійськи. Сучасна версія Fiat 500 популярна нітрохи не менше. Що вже говорити, якщо гоночний варіант Abarth рекламує наш улюблений декадент Чарлі Шин.
Alfa Romeo Brera
Можна скільки завгодно твердити, що автомобілі Alfa Romeo не надійні, часто ламаються і невиправдано дорогі. Купити-то її все одно хочеться! Складно порахувати, яку кількість нагород і премій виграла ця модель. І все в номінації «кращий дизайн». Чому? Та тому що його розробив Джорджетто Джуджаро, а збирала цю модель студія Pininfarina. В принципі цих двох імен досить, щоб зробити легендарний спорткар. На жаль, Brera ось уже три роки як не випускається, її наступник – родстер Spider.
Maserati Quattroporte
Більшість напевно асоціюють Quattroporte з п’ятим поколінням цієї моделі, що випускається в період з 2003 по 2013 роки. Однак цим чотирьохдверним седаном Maserati ще в 1963 році фактично створила новий клас автомобілів – спорткари «на кожен день». Quattroporte стала не тільки символом компанії, але і одним з найстильніших італійських автомобілів. Скажімо, щоб доїхати від виноградника до вілли біля моря, людина зі смаком вибере саме Quattroporte.
Lancia Stratos HF
Lancia Stratos HF – автомобіль, що випускався італійським виробником автомобілів Lancia. HF в назві означає High Fidelity. Автомобіль відоміший як Lancia Stratos.
Lancia Stratos HF вважається першим у світі автомобілем, спочатку створеним для участі в ралі. Проект створення проводили менеджер ралійної команди Lancia Чезаре Фьорі (Cesare Fiorio), британський гонщик та інженер Майк Паркс і гонщик заводської команди Сандро Мунарі.
Всього було виготовлено 492 примірники Stratos, що зробило Lancia Stratos HF дуже рідкісною машиною. На даний час «Stratos HF Stradale» (дорожня версія) в хорошому стані коштує близько 83 000 євро, а гоночні версії оцінюються в кілька разів дорожче.