Багато у чому наша любов проявляється у невербальному відношенні, але основою всьому завжди було і буде спілкування. Саме слова задають весь тон нашого життя – не більше і не менше. Словом можна поранити, але словом можна і вилікувати. Саме тому так важливо вміти говорити близькій людині, що ви відчуваєте по відношенню до неї і наскільки вона дорога вам. Тому приємно і нам чути такі слова на свою адресу – це і дарує радість, і підвищує самооцінку, і зміцнює відносини, і додає впевненості.
А все починається з дитинства. Говоріть такі слова дитині і ви навчите її любити і бути коханою, бути впевненішою в собі і надавати впевненості іншим, слухати і чути, віддавати і отримувати, радіти життю і радувати інших, цінувати і бути вдячною – і перш за все Вам. Тому психологи рекомендують: своїй дитині якомога частіше…
Говорити:
1 . «Я люблю тебе».
2 . «Люблю тебе, незважаючи ні на що».
3 . «Я люблю тебе, навіть коли ти злишся на мене».
4 . «Я люблю тебе, навіть коли я злюся на тебе».
5 . «Я люблю тебе, навіть коли ти далеко від мене. Моя любов завжди з тобою».
6 . «Якби я могла вибрати будь-яку дитину на Землі, я все одно вибрала б тебе».
7 . «Люблю тебе як до місяця, навколо зірок і назад».
8 . «Дякую».
9 . «Мені сподобалося сьогодні з тобою грати».
10 . «Мій улюблене спогад за день – коли ми з тобою щось робили разом».
Розповідайте:
11 . Історію їх народження або усиновлення.
12 . Про те, як ви доглядали за ними, коли вони були маленькі.
13 . Історію про те, як ви вибирали їм імена.
14 . Про себе в їхньому віці.
15 . Про те, як зустрілися їхні бабусі та дідусі.
16 . Які ваші улюблені кольори.
17 . Що іноді вам теж буває складно.
18 . Що коли ви тримаєте їх за руку і стискаєте її 3 рази, це секретний код, який означає «Я люблю тебе».
19 . Який у вас план.
20 . Чим ви зараз займаєтеся.
Слухайте:
21 . Вашу дитину в машині.
22 . Що ваша дитина розповідає про свої іграшки, і подумайте, наскільки це для неї важливо.
23 . Питання, яке дійсно цікавить дитину.
24 . На одну секунду довше, ніж дозволяє ваше терпіння.
25 . Прислухайтеся до почуттів, які стоять за словами вашої дитини.
Запитуйте:
26 . «Як ти думаєш, чому це сталося?»
27 . «Як думаєш, що буде, якщо..?»
28 . «Як ми можемо це з’ясувати?»
29 . «Про що ти думаєш?»
30 . «Який у тебе найприємніший спогад за день?»
Показуйте:
31 . Як зробити щось правильно, замість того, щоб забороняти це робити.
32 . Як готувати їжу.
33 . Як складати одяг.
34 . Як і де можна знайти інформацію, якщо ви не знаєте відповіді.
35 . Прихильність до вашої другої половинки.
36 . Як правильно піклуватися про себе і доглядати за собою.
Виділіть час:
37 . Щоб поспостерігати за будівельними майданчиками.
38 . Щоб подивитися і послухати птахів у парку.
39 . На те, щоб ваша дитина допомогла вам готувати.
40 . Ходити кудись разом.
41 . На те, щоб виконувати завдання в темпі вашої дитини.
42 . Щоб просто посидіти з вашою дитиною, поки вона грається.
Порадуйте свою дитину:
43 . Зробіть сюрприз і приберіть в її кімнаті.
44 . Покладіть шоколад до млинців.
45 . Викладіть їжу якоюсь химерною або кумедною формою.
46 . Грайте з нею на підлозі.
Віддавайте:
47 . Дивіться на дитину добрими очима.
48 . Посміхайтеся, коли ваша дитина входить у кімнату.
49 . Відповідайте взаємністю, коли ваша дитина торкається до вас.
50 . Давайте вашій дитині можливість впоратися зі своїм невдоволенням (гнівом, злістю), перш ніж надати їй допомогу.