В МОЗ розповіли, як отримати відшкодування за лікування у стаціонарі

    31

    Міністерство охорони здоров’я України пояснило, що пацієнти можуть отримати відшкодування коштів, витрачених на лікування у стаціонарі, якщо лікування покривається Програмою медичних гарантій. Це можливо лише за умови, що пацієнт перебував у закладі, який має договір із Національною службою здоров’я України (НСЗУ) за відповідним пакетом.

    Відповідно до Програми медичних гарантій, за кожним пакетом передбачено перелік послуг, які заклад зобов’язаний надати пацієнтам безплатно. Серед них можуть бути пакети стаціонарної допомоги, лікування онкологічних захворювань, допомога при інсульті або інфаркті тощо. Заклад повинен забезпечити пацієнта ліками з Національного переліку основних лікарських засобів, а також тими, які постачаються централізовано через Медичні закупівлі України.

    Якщо під час стаціонарного лікування пацієнту довелося купувати ліки за власний кошт, МОЗ радить звернутися до керівника медичного закладу для отримання роз’яснень. У випадку, якщо питання не вдається вирішити, пацієнт може залишити скаргу, зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77 або надіславши лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua. Скаргу також можна відправити поштою за адресою: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.

    До листа потрібно додати максимальну кількість доказів неправомірного вимагання коштів за лікування або ліки. Це можуть бути чеки, аудіо- чи відеозаписи. Обов’язково вкажіть назву закладу та імена медпрацівників, які вимагали кошти.

    У випадку скарги НСЗУ звертається до закладу з вимогою повернути кошти. Якщо головний лікар не відновлює права пацієнта або не повертає кошти, НСЗУ направляє листи до правоохоронних органів. Проте важливо надавати достовірну інформацію, щоб уникнути непорозумінь.