Найбільший літак у світі – український Ан-225 «Мрія» (фото)

Україні є чим гордитися перед світом навіть в області технічних досягнень. Одним із перших доказів цього є легендарний Ан-225. Своїми неймовірними розмірами та вантажопідйомністю він б’є всі рекорди. Він найбільший і єдиний у всьому світі, він абсолютно унікальний.

«Cossack», тобто, Козак

Щоб зрозуміти ці розміри, можете уявити, що цей літак ледь протиснеться між двома воротами футбольного поля. А найбільший пасажирський Boeing 747-400 – просто карлик у порівнянні з ним – може помістити 525 людей, у порівнянні із 1500 людьми (за суто технічними можливостями) останнього.

Найбільший у світі літак є шестимоторним турбореактивним високопланом (так називають літаки, крила яких кріпляться до верхньої частини фюзеляжу) зі стрілоподібним крилами і двокилевою хвостовою частиною. З2 його колеса служать для рівномірного розподілу маси.

Коли мова йде про справді важкі вантажі – українському «Антонову» немає рівних у цілому світі. Техніка та транспорт, які раніше неможливо було перевозити у повітрі, тепер можна транспортувати куди завгодно. Особливо цінними можливості Ан-225 є під час виконання гуманітарних операцій, порятунку людей від стихійних лих.
Цікаво, що кодове ім’я українського літака для НАТО — «Cossack», тобто, Козак.

Найпотужніший, найдовший і найбільший

Всередині цього літаючого гіганта знаходиться вантажний відсік, обладнаний системою потужних гідравлічних підйомників. Він на стільки великий, що з легкістю може помістити аж 8 домів середньої величини. Автомобілі, поїзди чи танки – цей залізний птах може проковтнути навіть найбільшу «здобич». Адже в реальності все так і виглядає – завантаження техніки відбувається спереду: літак закидає свій ніс на 90 градусів вверх і вся передня частина опускається на землю, щоб всередину змогла заїхати техніка.

Літак підтримують у постійній готовності. Не більше доби після отриманого замовлення знадобиться для того, щоб Ан злетів у небо для виконання чергового завдання. Він надає комерційні послуги з перевезення надважких та нестандартних вантажів до 250 000 кілограм.
Велика вантажопідйомність вимагає великих затрат енергії. Проїхавши 3,5 кілометри дороги (при максимальному завантаженні), літак злітає в небо. Процес долання злітної смуги забирає 27 тонн пального (!).
Цей літак важкий на стільки, що жоден тягач у світі не у змозі перевезти його. Для транспортування його з ангару використовують аж два потужних тягачі.

Падіння та зліт Короля небес

А народився цей велетень в результаті запеклого змагання між СРСР та США в області космічних технологій. До слова, окрилений жадобою бути кращим, Союз породив не одне диво техніки, та не всім, як Ан-у пощастило бути корисним у сучасності.

Батьком Ан «Мрія» (перша назва) та ще близько 50 конструкцій найрізноманітніших планерів є Олег Костянтинович Антонов. Багато із них стали справжнім проривом в області літальної техніки. Завдяки цій людині Україні належить велика відзнака – тут весь час будували найбільші літаки у світі.

Спершу наш літак розроблявся як машина для транспортування радянського космічного корабля багаторазового використання «Буран». Конструювали його на Київському механічному заводі. Цікаво, що в один з моментів за час створення літака сам літак виявився більшим, ніж ангар, у якому його планували зберігати. А коли «Мрія» був майже готовим, з’ясувалось, що не існує крана, який міг би помістити на спину залізного птаха сам «Буран», тож його довелось швиденько добудовувати. Це ще одна унікальна можливість апарата – перевозити вантаж на зовнішній своїй частині.

ГігАНський літак вперше злетів у небо в грудні 1988 року. «Це було неймовірно, на межі реальності, те, що він таки піднявся у повітря» – згадують свої враження конструктори, які спостерігали із землі.
Та після розпаду СРСР відсутність фінансування довело це диво техніки до передсмертного стану, коли вже планувався розбір літака на запчастини. А через 8 років Ан-225 був перепрофільований у звичайний вантажний літак, що дало йому друге дихання.

Технічні характеристики Ан-225:

• Довжина — 84 м
• Розмах крила — 88,4 м
• Висота — 18,1 м
• Маса пустого — 250 т
• Максимальна злітна маса — 640 т
• Максимальна крейсерська швидкість — 850 км/год
• Екіпаж — 6 осіб.

автор Надія Понятишин спеціально для vsviti.com.ua

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор - Степанов Слава)

Ан-225 «Мрія» (Автор – Степанов Слава)

2776499_original

Завантаження "Бурана" на "Мрію"  фото: tov_tob

Завантаження “Бурана” на “Мрію”
фото: tov_tob

Порівняйте розміри

Порівняйте розміри

Всередині

Всередині

фото trinixy.ru

фото trinixy.ru

an_225_009

ан-225-2

8e4n_351

an_225_005

SONY DSC



Вже є коментарі

  1. gen

    Цікава, але передайте Надії, що гвинтокрил це літальний апарат у я кого замість крил гвинти, тобто це вертоліт або гелікоптер. а “Мрія” ніяк не гелікоптер.

Напишіть свій коментар