вСвіті - це колекція чудес світу і України. Серед її експонатів - не тільки об'єкти, що входять в багаточисельні рейтинги. Насамперед це зібрання творінь людини, дивовижних природних загадок і явищ, незвичайних місць та подій, тут зібрані найчарівніші та найнезвіданіші куточки нашої України.
Тут Ви зможете поділитися своїми враженнями і знаннями з тими, хто вміє цінувати прекрасне, як і Ви.

Водні мости подібні звичайним мостам, з тією різницею, що вони несуть судноплавні канали і водні шляхи над річками, долинами, залізницями або трасами. Маленькі судна, човни та пороми ходять по цих каналах, тим самим значно скорочуючи свій шлях.Найвидатнішою будовою подібного типу є Магдебурзький водний міст, про який ми вже писали, але є й інші споруди, про які я вам і розповім в цій статті.

водные мосты

Здавна акведуки використовувалися для того, щоб поставляти в міста воду і до 17 століття ніхто не додумався використати їх також для руху суден. З появою сучасних канальних систем стали з’являтися і відповідні акведуки, наприклад, канал на річці Луара, збудований у 1896 році. Саме він і залишався найдовшим судноплавним акведуком світу до 21 століття, коли був побудований Магдебурзький водний міст в Німеччині. У цій статті ви дізнаєтеся про три найвидатніших канали світу.

выдающиеся мосты

1. Магдебурзький водний міст .

Ця споруда в Німеччині, безсумнівно, заслуговує окремої згадки. Міст був відкритий у жовтні 2003 року і з’єднує канали Ельба-Хавел з Міттеланд, перетинаючи річку Ельбу. З довжиною в 918 метрів – це найдовший судноплавний акведук у світі.

магдебургский мост

Раніше канали Ельба-Хавел та Міттеланд зустрічалися біля Магдебурга, але на протилежних сторонах річки Ельби, яка текла значно нижче, ніж самі канали. Для переміщення з одного каналу в інший судам доводилося робити гак в 12 кілометрів, потім витрачати цілу годину на спуск в спеціальному ліфті для човнів в Ельбу, а потім знову підніматися в інший канал, що знаходиться вище. До всього іншого, низький рівень води в Ельбі часто перешкоджав тому, щоб повністю завантажені баржі, що проходять по каналу, успішно робили цей перетин. Доводилося витрачати досить багато часу на навантаження і розвантаження товару.

Після возз’єднання Німеччини і установлення головних торгових маршрутів країни будівництво водного моста стало пріоритетом номер один для уряду.

выдающиеся водные мосты

Робота почалася в 1997 році, будівництво зайняло 6 років і обійшлося в 500 мільйонів Євро. Водний міст з’єднує внутрішню мережу каналів Німеччині з портами вздовж річки Рейн.

2. Акведук Понткісіллте.

Акведук Понткісіллте розташований в Рексхемі, Великобританія .. Він був побудований в період між 1795 і 1805 роком, щоб перенести канал Еллесмер через долину річки Ді. Головною метою будівництва було пов’язати вугільні шахти Денбішіра з національною системою каналів під час Промислової революції, коли економіка країни стрімко розвивалася. Будівництво стало одним з найбільших технічних досягнень свого часу. Вже протягом 200 років Понткісіллте є найдовшим і найвищим акведуком Великобританії і в даний час належить до об’єктів Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

Довжина акведука становить 307 метрів, ширина – 3.4 метра, а глибина досягає 1.60 метра. Понткісіллте є частиною акведука довжиною в 18 кілометрів і зроблений з чавуну, підтримуваного вигнутими залізними ребрами міцності на висоті в 38 метрів над річкою. Ребра впираються на 19 величезних пірсів кам’яної кладки. Використання таких матеріалів як камінь і залізо дозволило створити арки, що виглядають легко і витончено і в той же час володіють дуже високою міцністю.

Економічний вплив каналу на розвиток всієї області був просто колосальним, особливо в першій половині 19го століття. Збільшився видобуток вугілля, руди, вапняку і виробництво вапна. Сланцеві кар’єри валлійських гір і сільське господарство також здобули чималу вигоду з будівництва каналу. Сьогодні тут вже не переміщаються баржі з вугіллям та рудою – акведук став популярною туристичною визначною пам’яткою. Починаючи з 1954 року каналом керують та обслуговують його фахівці з British Waterways.

3. Акведук Бартон Свінг.

Акведук Бартон Свінг – рухливий водний міст в Бартон, що у Великому Манчестері, Англія. Він несе на собі канал Бріджуотер, перетинаючи Манчестерський канал. Його особливий пристрій дозволяє переводити як маленькі туристичні човни, так і великі судна. Це перший і єдиний рухливий акведук у світі, який вважають головним подвигом вікторіанського цивільного будівництва.

Розроблений сером Едвардом Вілліамсом і побудований Ендрю Хендісайдом, пересувний акведук відкрився в 1894 році і залишається в регулярному використанні і донині. Раніше тут розташовувався кам’яний акведук, який не дозволяв великим судам перетинати річку Ірвелл. Таким чином, Бартон Свінг виявився єдиним варіантом розв’язання цієї проблеми. Ще однією видатною спорудою є водне колесо Фолкерк - гігантський ліфт для човнів.

На фото нижче Ви можете бачити Акведук Свінг в закритому стані (ліворуч), а так само канал Бріджуотер, що перетинає судноплавний канал. Бартон Роуд Свінг-Брідж розташувався праворуч:

акведук бартон

Серед інших відомих водних мостів, не включених до цього списку топ-3, можна виділити Акведук Ейвон – найдовший і найвищий в Шотландії. Також можна доповнити підбірку акведуком Бріар, який входить до списку найбільш видатних пам’яток Великобританії. Він був найдовшим судноплавним акведуком у світі до відкриття Магдебурзького водного моста. Як Ви вже зрозуміли, найбільше подібних споруд знаходиться у Великобританії, так що якщо Ви хочете оглянути всі ці чудеса, доведеться витратити чимало часу, але в кінцевому рахунку Ви отримаєте масу позитивних вражень.


Фотографії:

Реклама

Магазин

...


Залиште коментар:

Реклама


Loading...
Page generated: 0.532 s, 120 queries