Астрономи провели неймовірне дослідження чорної діри в центрі Чумацького Шляху

Вчені, результати роботи яких були опубліковані в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, виявили, що надмасивна чорна діра в центрі нашої галактики обертається настільки швидко, що викривляє простір-час, надаючи йому овальну форму, аналогічну м’ячу для регбі. Про це повідомляє науковий портал Space.

Відповідно до загальної теорії відносності, розробленої Ейнштейном, коли масивний об’єкт обертається, він викривляє простір-час у своєму оточенні. Це явище виявляється особливо сильно в об’єктів з величезною масою, таких як надмасивні чорні діри. Чим вища швидкість обертання масивного об’єкта, тим сильніше викривляється простір-час у його околиці, у результаті форма простору-часу може набувати овальну чи інший незвичайний вид.

Виміряти швидкість обертання чорної діри Стрільця А* в центрі Чумацького Шляху, маса якої в 4 мільйони разів більша за масу Сонця, складно. Однак автори нового дослідження вдалися до методу вимірювання викидів з чорної діри для визначення її кутової швидкості, тобто швидкості обертання навколо осі, вираженої в кількості обертів за секунду.

Попри те, що чорні діри вважаються об’єктами, з яких нічого не може вийти, вони можуть випромінювати струмені матерії з навколишніх дисків, що містять дуже гарячу речовину. Ці струмені генерують потужне радіо- та рентгенівське випромінювання. Вчені скористалися даними від архітектурного комплексу радіотелескопів наземних Very Large Array і космічного телескопа Чандра для вимірювання кутової швидкості чорної діри.

Відкриття вчених вважається важливим, оскільки воно має наслідки як для минулої, так і для можливої ​​майбутньої активності надмасивної чорної діри. Швидкість обертання чорної діри пов’язана з потужністю її матеріальних викидів у космос.

Згідно з дослідженнями, бульбашки Фермі можуть відігравати роль в утриманні газу в галактиці, що перешкоджає процесу швидкого утворення нових зірок. Цей механізм може негативно впливати на процес формування зірок в цілому.