Boeing створить для NASA літак із надтонкими та довгими крилами для майбутньої екологічної авіації

    340

    У NASA повідомили, що регулюючий орган ВПС США надав проєкту експериментального літака з надтонкими і довгими крилами ідентифікатор X-66A. Це означає, що проєкт отримає своє втілення у повноцінному літаючому демонстраторі літака. Безпосередньо виготовленням літака займеться компанія Boeing, для чого буде модифіковано літак McDonnell Douglas MD-90.

    США поставили собі за мету стати вуглецево нейтральними до 2050 року. Без декарбонізації авіації цієї мети досягти буде складно. Одним із напрямків на цьому шляху стане розробка робочої конячки — середньомагістрального літака зі зниженою витратою палива. Передбачається, що перехід на тонкі та наддовгі крила з підпорками (Transonic Truss-Braced Wing) забезпечить зниження витрат палива до 30%.

    Як експериментальний зразок компанія Boeing візьме звичайний середньомагістральний літак McDonnell Douglas MD-90, укоротить фюзеляж, поставить нові крила з фермами-опорами та нові двигуни. Для цього ще взимку Boeing підписала контракт із NASA на суму $425 млн на 7 років. Усього реалізація проєкту вимагатиме приблизно $725 млн, недостатню частину яких Boeing вкладе зі своїх коштів та коштів партнерів.

    Літак X-66A стане першим в історії США проєктом, який створюється спеціально для досягнення кліматичних цілей в авіації, хоча він не єдиний і низка компаній вже займаються схожими питаннями.



    • інші новини