7 небанальних способів піклуватися про себе

    5

    Турбота про себе заряджає внутрішню батарейку та запобігає стресу. Але навіть якщо ви вже в сильній напрузі, поради зі статті все одно будуть корисними. Вони допоможуть менше нервувати і краще пізнати себе. І ні, у цьому тексті не буде порад пити воду та медитувати вранці.

    Використовуйте прості техніки тайм-менеджменту

    Тайм-менеджмент допомагає розставити межі між справами та відпочинком, знизити стрес і бути впевненішим у собі. Але багато технік викликають опір, оскільки здаються складними. Або їх не хочеться виконувати, бо вже пробували, але не змогли запровадити звичку. А такий досвід може фруструвати.

    Якщо у вас також так було, використовуйте прості техніки , які складаються з однієї дії. Їх легше впровадити у життя, і вони стануть у нагоді у складні часи. Наприклад, коли ви захворіли чи вигоріли. Відточені та зрозумілі рішення дозволять повернути контроль над ситуацією.

    Декілька прикладів простого тайм-менеджменту:

    • Робіть паузи. Вони розвантажують свідомість, дозволяють вчасно відстежити стрес і корисні у роботі. Також знадобляться у побутових справах та при тривалих розмовах.
    • Задайте опорні точки в розкладі. Наприклад, ранкове планування та обід. Навіть коли все горить вогнем, ви маєте час на ці важливі справи.
    • Влаштовуйте дні ментального здоров’я . Чим зайнятися залежить від рівня стресу і потреб організму. Можна вимкнути телефон і відіспатися або вирушити до парку атракціонів – кожному своє.

    Якщо ви вже освоїли базу і хочете прокачатися в тайм-менеджменті, дивіться розбір неочевидних технік . Там ви знайдете 5 способів встигати більше і бути задоволеним собою.

    Скорочуйте кількість справ у «довгому ящику»

    Думки про незакінчені справи варяться у підсвідомості та забирають енергію. Особливо якщо це завдання, які не хочеться виконувати. Всі пункти зі списку викреслити навряд чи вийде, але скоротити їх кількість часом необхідно.

    Випишіть усі справи в порядку зменшення важливості і розгляньте перелік з кінця: що з цього вийде делегувати або прибрати. Якщо важко відмовитися від планів і все здається суперважливим та обов’язковим, розгляньте причини, чому справи накопичуються та не зменшуються.

    Буває, людина не може приступити до менш важливих завдань, тому що не зроблено основних. Наприклад, ніяк не вдається розібрати фото на телефоні, адже на кухні треба помити шафу, а на роботі попросили подивитися навчальний вебінар. Можна довго примушувати себе, так нічого й не зробити та накопичити роздратування. А можна зайнятися телефоном в обхід побуту та роботи та сміливо викреслити пункт зі списку.

    Дозволяйте собі безглузді хобі

    Якщо вам близька теорія, що життя стає осмисленим і щасливим, коли в ньому є баланс користі та веселощів , застосовуйте цю табличку. Вона допоможе класифікувати щоденні справи та витрачати менше часу на порожні заняття.

    Некорисне та неприємнеКорисне, але неприємнеМарна, але приємнаКорисне та приємне

    Особливу увагу варто звернути на марні, але приємні заняття. За швидкого життя і багатозадачності легко забути, що прості радості допомагають підтримувати ментальне здоров’я. А без нього не буде ані насолоди, ані продуктивності.

    Якщо вам подобається безцільно малювати у зошиті, виділіть на цей час. Заняття, після яких ви почуваєтесь краще, не менш важливі, ніж підвищення кваліфікації або генеральне прибирання.

    Спілкуйтеся з людьми

    Ізоляція погано впливає здоров’я. Відсутність спілкування може погіршити сон та фізичну форму, підвищити тривожність та стати причиною депресії.

    Звісно, ​​все індивідуально. Не варто впадати в паніку, думаючи, що від нестачі спілкування точно занедужаєте чимось жахливим. Але й нехтувати соціальними контактами не потрібно. Особливо якщо багато часу проводите вдома, наприклад, працюєте віддалено або сидите в декреті.

    Щоб підтримувати баланс, визначте свій мінімум, за якого вам складно назвати себе одинаком. Комусь достатньо пари зустрічей та кількох дзвінків близькій людині на місяць. Хтось почуватиметься добре, тільки якщо прогулявся з другом, сходив на класний захід з компанією, а ще завів нове знайомство. І все це протягом тижня.

    Допомагайте іншим

    Турбота про ближніх, як вважають вчені, приносить радість і покращує загальне самопочуття. Регулярний прояв доброти та любові:

    • Підсилює відчуття приналежності до соціуму та почуття захищеності.
    • Знижує вираженість симптомів депресії.
    • Зменшує інтенсивність мігрені.
    • Можливо, навіть продовжує молодість. Це ще не точно, але дослідники гадають, що зв’язок є.

    Всі ці поліпшення відбуваються через те, що активується відділ мозку, який відповідає за задоволення. У людини виробляється гормон окситоцин, тому він почувається більш розслабленим та задоволеним.

    При цьому необов’язково бути постійним волонтером у притулку для тварин або доглядати хворих людей. Достатньо регулярно здійснювати невеликі акти: допомогти близькому зі збиранням, зайти на чай до самотньої людини або просто вислухати того, хто цього потребує.

    Складайте колесо балансу

    Іноді корисно змінити ракурс та подивитися на своє життя комплексно. Навіть коли немає видимих ​​проблем, колесо балансу може підкинути цікаві ідеї для розвитку та покращення якості життя. Причому складати таке колесо варто не раз, а періодично, щоб бачити динаміку.

    Ось як це виглядає: ви створюєте діаграму, де видно, як багато часу приділяєте різним сферам свого життя. Якщо немає явних перекосів, то все гаразд. Якщо один із сегментів дуже маленький, а інший занадто великий, варто задуматися, чи це влаштовує вас, чи потрібно щось змінювати.

    Докладніше про те, як скласти колесо і що робити з результатами, розповіли у статті .

    Поринайте в минуле

    Повертатися до забутих хобі або переглядати улюблені фільми буває кориснішим, ніж пробувати нове. Це стимулює натхнення, допомагає переосмислити своє життя та пріоритети, згадати про важливе.

    Що допомагає рефлексувати:

    • Прогулянки місцями, де давно не були.
    • Спілкування із старими знайомими, з якими перервали зв’язок.
    • Відпочинок у тиші без гаджетів та людей.

    Також корисно брати приклад із команд, які працюють за методологією Agile, що передбачає гнучке управління проектами. Вони проводять ретроспективи — збори, де розглядають нещодавні події, успіхи та проблеми, а потім обговорюють, як покращити ситуацію. Такий принцип можна взяти за основу і у роботі, і у побутовому житті. Це допоможе підвищити впевненість у собі та краще зрозуміти свої сильні та слабкі сторони.