Google звинуватили в незаконному стеженні за користувачами Android

    13

    Android створює AAID, до якого Google або треті особи можуть отримати доступ для відстеження поведінки користувачів.

    Відомий австрійський активіст і юрист Макс Шремс (Max Schrems) звинуватив компанію Google в постійному стеженні за користувачами Android без їх відома. Як повідомляє видання Financial Times, він подав скаргу до Французької національної комісії у справах інформаційних технологій і прав людини (CNIL), в якій стверджується, що пошуковий гігант порушує право на конфіденційність більш як 300 млн громадян Європи, що використовують Android-пристрої, шляхом створення унікальних рекламних ідентифікаторів.

    Організація Шремс None Of Your Business (NOYB) з’ясувала, що ці рекламні ідентифікатори на Android (AAID) дозволяють Google, стороннім розробникам і рекламодавцям відстежувати дії користувачів в інтернеті, щоб більш ефективно показувати рекламу. У звинуваченні стверджується, що Android створює AAID без відома або згоди користувача, а це означає, що Google порушує Директиву про конфіденційність і електронні засоби зв’язку 2002 року, також відому як Директива про файли cookie. Це окремий законодавчий акт, який на даному етапі знаходиться в процесі розгляду.

    «Уявіть, що на руках і ногах у вас кольоровий порошок, який залишає сліди всюди – при кожній вашій дії в мобільній екосистемі. І ви не можете його позбутися, тільки поміняти на інший колір. Це і є рекламний ідентифікатор Android – трекер, який відзначає кожен ваш крок в системі та за її межами», – заявив адвокат NOYB.

    У звинуваченні йдеться, що Android створює AAID, до якого Google або треті особи можуть отримати доступ для відстеження поведінки користувачів, їх переваг і більш точного підбору цільової реклами. Організація Шремс стверджує, що Google не тільки встановлює AAID без згоди користувачів, а й відмовляє їм в можливості його видалення. Єдине, що вони можуть зробити, – це скинути ідентифікатор, після чого буде згенеровано новий код для відслідковування.

    Активіст закликав французьке відомство почати розслідування такої поведінки з боку Google і змусити компанію дотримуватися правил конфіденційності. Відповідно до європейських законів в такому випадку CNIL має право приймати рішення самостійно і, на відміну від GDPR, французька комісія не повинна включати інших європейських регуляторів.

    До слова, ця ж організація раніше подала аналогічну скаргу і на компанію Apple, яку звинуватила за впровадження рекламного ідентифікатора (IDFA) в операційну систему iOS 14, що відстежує дії користувачів iPhone без їх згоди. Учасники NOYB стверджували, що IDFA працює точно так само, як AAID на Android. До речі, Макс Шремс має успішний досвід подачі таких скарг. Влітку минулого року він домігся, щоб основний механізм обміну даними між ЄС і США, відомий як Privacy Shield, визнали недійсним.






    • новини партнерів

    • не пропусти

    • магазин