Франшиза при оренді автомобіля

    212

    Термін «франшиза» добре відомий тим, хто тісно співпрацює зі страховими компаніями. Ті, хто брали в  прокат авто Полтава, Києві, Львові чи в будь-якому іншому місті України, звертали увагу, що в договорі обумовлюється певна страхова сума, яку орендар залишає при підписанні документів в автопрокаті на випадок виникнення непередбаченої ситуації. Якщо орендар потрапив у ДТП на орендованому автомобілі, то залишена ним в якості франшизи сума йде на ремонт автівки, а решту сплачує страхова компанія. Також з франшизи автопрокат вилучає певну суму за хімчистку салону, якщо клієнт палив в авто чи засмітив його іншим способом та не подбав про чистоту самостійно. Ці ж кошти витрачаються, коли орендар брав авто з повним баком, а повернув без пального.

    Франшиза для орендаря є фактором стримування. Знаючи, що в разі скоєння правопорушення він може позбавитися певної суми, він звісно ж буде обережніший на дорозі. Другий позитивний момент сплати франшизи для орендаря полягає в тому, що в разі аварії він більше не буде доплачувати ніяких коштів на ремонт авто. Якщо вартість ремонту складає 2 тис. у.є., а розмір франшизи 1000 у.є., то необхідну для повного ремонту суму доплачує страхова компанія.

    Страхова не виплачує на стандартних умовах відшкодування за пошкоджений при ДТП салон, диски, скло, шини, фари та елементи трансмісії. Плата за їх ремонт знімається з франшизи. Таким чином для автопрокатних компаній франшиза – це додатковий фінансовий захист на випадок пошкодження їхнього майна. Для страхових компаній франшиза дозволяє зменшити суму виплат в разі настання страхового випадку. Внесення певної суми в якості залогу є корисним для всіх учасників договору оренди транспортного засобу. Розглянемо найпоширеніші питання, що виникали в автомобілістів, які брали прокат авто Луцьк щодо франшизи.

    Чи завжди франшиза покриває витрати на ремонт?

    Будь-який договір має виняток з правил. Що стосується франшизи при оренді авто, то її дія анулюється й орендар повністю сплачує проведення усіх ремонтних робіт та додаткові витрати у наступних випадках:

    • під час скоєння ДТП був за кермом у стані алкогольного сп’яніння;
    • орендоване авто було викрадене через неуважність орендаря;
    • водій грубо порушив правила дорожнього руху.

    Бувають такі випадки, що водій не вживав алкоголю, але сів за кермо після приймання певних ліків, що впливають на його реакцію. Перед вживанням будь-яких медпрепаратів потрібно уважно ознайомитися з інструкцією, і якщо в ній вказана заборона на керування транспортним засобом після вживання ліків, потрібно відмовитися від поїздки.

    Що стосується другого пункту, то часто буває, що водії забувають замкнути авто, коли виходять з нього, або ж залишають ключі в замку запалювання. Саме через таку неуважність їм прийдеться повністю відшкодовувати витрати автопрокатної компанії, пов’язані з крадіжкою орендованої машини.

    Якщо водій відповідальний, уважний та законослухняний, то по поверненню автівки в автопрокат він отримує право на повернення собі франшизи.

    Чи можна зменшити розмір франшизи?

    Про те, що потрібно оформити франшизу, автопрокат повідомляє клієнта ще до підписання договору. Є різні умови прокату автомобіля, згідно з якими може відрізнятися і розмір необхідного залогу. Щоби зменшити цю суму, можна оформити додаткове страхування, в разі оренди авто на термін довший за 3 доби. Ця послуга передбачає суттєве зменшення відповідальності клієнта в разі скоєння ДТП, а також додатково захищає його від штрафу через викрадення транспортного засобу чи його повне знищення.

    Що таке «нульова франшиза» та де вона використовується?

    При оформленні нульової франшизи в разі скоєння ДТП на орендованому авто клієнт абсолютно нічого не доплачує автопрокату. Деякі компанії одразу включають вартість нульової франшизи в ціну оренди автомобіля, але цю послугу клієнт також може замовити і додатково. Таким чином нульова франшиза дозволяє повністю покрити всі витрати орендаря в разі настання страхового випадку. При цьому не має значення розмір збитків, які він завдав автопрокату. Розмір франшизи визначає автопрокат в індивідуальному порядку. Він може відрізнятися не тільки в окремих компаній, але і в різних тарифах. Деякі з них пропонують франшизу як окремий вид страхування зі знижкою.

    Як повернути франшизу?

    Аби отримати свої кошти, що були залишені автопрокатній компанії в якості франшизи, потрібно повернути орендоване авто цілим, неушкодженим. Якщо ж машина все ж таки зазнала незначних ушкоджень і вартість їх усунення менше залишеної в компанії суми, то можна спробувати повернути не використану частину франшизи.

    Процедура повернення франшизи буде приблизно наступною:

    • звернутися у компанію, з якою було укладено договір;
    • зібрати усі необхідні документи для повернення франшизи;
    • надати зібраний пакет документів представнику прокатного сервісу;
    • отримати всю франшизу або її залишок в залежності від ситуації.

    Жоден навіть найуважніший та найакуратніший автомобіліст не застрахований від непередбачуваних ситуацій в дорозі. Аби подбати про свою безпеку та додатково зекономити, кошти перед тим як орендувати автомобіль, варто оформити страховку і франшизу. Особливо ретельно цю пораду потрібно вивчити та застосувати тим, хто планує їхати орендованою автівкою на далекі відстані чи взагалі мандрувати іншими країнами довготривалий час. В далеких та довгих подорожах можуть статися будь-які пригоди. Аби їх безболісно подолати, краще завчасно підготуватися, оформлення франшизи – це один із варіантів такої підготовки.