Де знайти психолога?

    22

    Іноді бажання звернутися до психолога може “гальмуватися” необхідністю шукати відповідного фахівця. Іноді порадити, до кого звернутися просто нікому, а буває, що в знайомих своїх знайомих (тим більше, родичів) немає бажання посвячувати когось у власні проблеми. Тоді доведеться робити вибір між трьома форматами під час пошуку: шукати приватного фахівця, психологічний центр або користуватися спеціальними інтернет-порталами (агрегаторами).

    Приватний психолог

    Багато людей зізнаються, що звертатися до фахівця, на якого натрапили в інтернеті, без особистої рекомендації не стали б. Таке ж небажання звертатися буває і в офлайні: “страшно” зайти до кабінету психолога, орієнтуючись на одну лише табличку “психолог”. Однак, приватною практикою займаються як ті психологи, які працюють у державних та приватних центрах, так і професіонали, які пішли з них “у вільне плавання”.

    Що потрібно врахувати під час вибору приватного психолога:

    • Його “освітній бекграунд”: чи викладено інформацію про базову освіту, спеціалізацію;
    • Його “практичний бекграунд”: робота у приватних центрах, у державних;
    • Чи присутній у професійних спільнотах (чи є членство);
    • Чи є визнання/невизнання його методів у колег, запрошення навчати, викладання у навчальних закладах;
    • Як часто фахівець підвищує кваліфікацію.

    Мінуси вибору приватного психолога на його сайті (сторінці в соцмережі):

    • Немає критеріїв порівняння;
    • Сума за прийом може бути будь-якою, нічим не обмеженою;
    • Може не бути реальних відгуків.

    Психологічний центр

    У центрі збираються різні спеціалісти, як правило, з різним напрямком роботи. Деякі працюють із залежностями, хтось використовує гештальт-терапію, хтось спеціалізується на дитячій психології, дитячо-батьківських відносинах. Іноді психотерапевти влаштовуються в психологічні центри тому що розуміють, що “розкрутка” та реклама закладу може бути більш ефективною, до того ж, цією складною діяльністю займаються найняті центром фахівці.

    Що потрібно врахувати під час вибору психологічного центру:

    • У центри можуть бути набрані співробітники не такого високого рівня, як “обличчя” компанії (їм потрібно менше платити);
    • Іноді такі компанії дійсно формуються навколо людей з харизмою, які можуть бути справді високосласними фахівцями, а іноді – можуть нічим не поступатися менш відомим персонам;
    • Хороший центр має дорожити своєю репутацією;
    • Якщо не підійшов один фахівець, можна попросити замінити його в тому ж центрі.

    Мінуси вибору психологічного центру:

    Ціна може бути й вищою, ніж у приватного психолога, адже потрібно частину грошей віддати центру;

    Форма “психологічний центр” може не гарантувати нічого, якщо це лише сайт в інтернеті, а не юрособа;

    Загалом мінуси такі ж, як у виборі приватного фахівця.

    Агрегатори (інтернет-портали) з базою психологів.

    Відомі ресурси, такі як «У Психолога», що працюють в Україні більше 10 років, можуть мати велику базу фахівців. Це і приватні практики, і співробітники різних психологічних центрів та державних установ. Можна здійснювати пошук, домовлятися про сеанси напряму, зокрема онлайн.

    Що потрібно врахувати при виборі інтернет-порталу:

    • Час існування;
    • Кількість зареєстрованих психологів, психотерапевтів;
    • Чи є можливість відбору за кількістю років практики;
    • Чи є можливість пошуку за проблемою (страхи, гіперактивність, розлучення тощо.);
    • Чи є інформація про фахівців об’єктивною та вичерпною для оцінки, а не лише рекламного характеру.
    • Наявність розділу безкоштовної психологічної допомоги у вигляді чату, де можна переглянути консультації фахівців;

    Інтернет-агрегатори зручні також тим, що можна здійснювати пошук за ціною. Прайс фахівців регулює конкуренція: якщо ціни вищі за середні, то буде менше клієнтів, якщо ціни нижчі, то людей буде більше.

    Мінуси вибору інтернет-порталу:

    • Ніщо не може дати 100% гарантії, що підійде обраний фахівець, це залежить від багатьох факторів;
    • Велика база психологів може призвести до відкладення вибору.

    Якщо в людини і так проблема з тим, що вона не може визначитися — потрібно зробити крок. Для цього слід скласти список з 5 психологів, що сподобалися, і виписати для кожного плюси і мінуси, які на даний момент видно.

    Наприклад:

    • Марія А.:
      Великий досвід роботи з сімейними парами + 1, знаходиться в тому ж місті, можна прийти очно +1, сподобалося, як відповіла на запитання відвідувача порталу про шлюб +1, вартість послуг дорожче, ніж я розраховувала -1, разом 2.
    • Дмитро В.:
      Є бажання попрацювати з психологом протилежної статі+1, веде інтернет-канал про розлучення+1, вартість послуг нижча, ніж я читала +2, разом 4.

    При однакових балах можна вибрати того, хто швидше відгукнеться.

    Проте замало знайти досвідченого профі з багатьма позитивними відгуками. Дуже важливо, щоб особисто у вас ця людина викликала довіру і бажання спілкуватися саме з нею. Тому може бути в нагоді просто почитати відповіді окремого психолога на форумі (у відкритому онлайн чаті). По його стилю ви вже можете вибрати з ким хотілося б поспілкуватись.

    Таким чином, інтернет-портали з базою психологів – це оптимальний варіант для пошуку фахівця. На них реєструється велика кількість спеціалістів, зайнятих і приватною практикою, і в психологічних центрах, і які працюють в установах. За відповідями на запитання користувачів та публікаціями можна оцінити їхній підхід, погляд на проблеми. Єдине інформаційне конкурентне середовище сайту дозволяє “тримати” рівень цін на певному ринковому рівні, що є важливим для клієнта.

     






    • не пропусти

    • магазин