Купівельна активність на ринку електроніки та побутової техніки відновлюється: аналітики Deshevshe розповіли, які промокоди шукають найчастіше

    182

    За підсумками 2022 року обсяги українського ринку побутової техніки та електроніки порівняно з довоєнним періодом впали на 28% та становив 1,3 млрд доларів США. Однак у 2023 році спостерігається поступове відповлення купівельної активності в цій сфері. Аналітики зазначають, що покупці в певній мірі звикли до воєнного стану, тому знову дозволяють собі покупки не тільки товарів першої необхідності.

    Позитивні тенденції на ринку

    Тенденції відповлення попиту на електроніку та побутову техніку розпочались ще в травні минулого року, однак ринок повернувся до відносної стабільності тільки з початку 2023 року. Як зазначають аналітики порталу Deshevshe, покупці все частіше обирають онлайн-покупки. Це підтверджує й статистика пошуку і активації купонів на знижку. Найчастіше у першому півріччі поточного року користувачі запитували для Фокстрот промокод. Також в трійці лідерів — Moyo та Цитрус.

    Змінився попит на побутову техніку і в розрізі окремих категорій. Так, у 2022 році найбільше впав попит на ігрові приставки (-72%), фототехніка (-47%) та телевізори (-43%). Однак в поточному році попит відновився. Так, на Telemart промокод зараз частіше активують для покупки саме великої побутової техніки.

    Найбільший попит мають промокоди для покупки таких категорій побутової техніки та електроніки:

    • смартфони та аксесуари до них;
    • дрібна техніка для дому;
    • телевізори;
    • планшети та ноутбуки.

    Все частіше українці віддають перевагу онлайн-покупкам. Серед причин — економія коштів, більший асортимент та наявність значно більшої кількості техніки, ніж можуть запропонувати фізичні магазини. Частина покупців обирає смартфон чи техніку в офлайн-магазині, однак потім шукає її в Інтернет по більш привабливій ціні, в тому числі через можливість активувати промокод на знижку.

    При цьому найбільші мережі магазинів електроніки та побутової техніки поступово відновлюють роботу свої стаціонарних точок, які були вимушено закриті після початку повномасштабної війни. Зокрема, кількість епрацюючих магазинів скоротилась з 44 до 23%. Деякі ритейлери навіть відкрили нові великі магазини. Для прикладу, Фокстрот відкрив нову велику точку продажу у вінницькому ТРЦ Мегамол на початку літа поточного року. Мережа MOYO через війну втратила 5 магазинів, а натомість відкрила вже 11 нових. Однак представники таких мереж зазначають, що прекрасно розуміють тенденції збільшення попит саме на онлайн-замовлення, тому паралельно активно розвивають свої інтернет-магазини.