7 способів вплинути на кого завгодно

868

У сучасному світі вкрай важливо вміти впливати на людей і переконувати їх у своїй правоті. Роберт Чалдіні, відомий американський психолог і автор декількох книг, розкриває кілька найважливіших принципів впливу на інших.

Роберт Чалдіні – відомий американський психолог, експерт з питань впливу і переконання. Його книга «Психологія впливу» розійшлася тиражем в три мільйони примірників. У цій роботі він визначив кілька найважливіших принципів впливу.

Зовсім недавно у нього вийшла нова книга «Pre-Suasion», в якій він ще більш детально досліджує концепцію переконання.

Ось кілька прикладів з цієї книги:

  • Якщо ви назвете свій ресторан Studio 97 замість Studio 17, то відвідувачі залишатимуть більше чайових.
  • Якщо ви попросите у дівчини номер телефону поруч з магазином квітів (виникнуть романтичні асоціації), то вона з більшою ймовірністю погодиться його дати, ніж якби ви запитали її біля магазину електроприладів.

Навколишнє обстановка і умови відіграють не меншу роль, ніж те, що ми говоримо.

Основні принципи впливу

Наведемо головні принципи впливу, виділені Робертом Чалдіні.

 Принцип взаємності.   Якщо ви подаруєте комусь листівку на Різдво, то ця людина захоче подарувати вам листівку у відповідь.
  1. Принцип особистої симпатії. Ми легше погоджуємося з тими, до кого відчуваємо симпатію і довіру.
  2. Принцип послідовності. Люди, як правило, прагнуть діяти послідовно. Попросіть когось про послугу, і ця людина подумає про себе: «Я погодився надати N послугу, значить, я повинен це зробити».
  3. Принцип соціальної значущості. Якщо ви намагаєтеся переконати когось зробити що-небудь, скажіть йому: «Багато людей у вашому положенні так вважають».
  4. Принцип авторитету. «Чотири з п’яти лікарів говорять, що …».
  5. Принцип дефіциту. «У нас залишилося всього 10 таких телефонів!».
  6. Принцип спільності . Помітивши, що у вас є щось спільне, ви можете схилити до себе співрозмовника. При цьому можна згадати місце народження, цінності, релігію.

Вся суть мови полягає в тому, щоб впливати на інших. Не озвучуйте очевидне. Говоріть, щоб вдихнути життя в нову ідею, щоб висловити свій ентузіазм, щоб передати свої почуття. Говоріть, щоб вплинути.