У сучасному світі вкрай важливо вміти впливати на людей і переконувати їх у своїй правоті. Роберт Чалдіні, відомий американський психолог і автор декількох книг, розкриває кілька найважливіших принципів впливу на інших.
Роберт Чалдіні – відомий американський психолог, експерт з питань впливу і переконання. Його книга «Психологія впливу» розійшлася тиражем в три мільйони примірників. У цій роботі він визначив кілька найважливіших принципів впливу.
Зовсім недавно у нього вийшла нова книга «Pre-Suasion», в якій він ще більш детально досліджує концепцію переконання.
Ось кілька прикладів з цієї книги:
- Якщо ви назвете свій ресторан Studio 97 замість Studio 17, то відвідувачі залишатимуть більше чайових.
- Якщо ви попросите у дівчини номер телефону поруч з магазином квітів (виникнуть романтичні асоціації), то вона з більшою ймовірністю погодиться його дати, ніж якби ви запитали її біля магазину електроприладів.
Навколишнє обстановка і умови відіграють не меншу роль, ніж те, що ми говоримо.
Основні принципи впливу
Наведемо головні принципи впливу, виділені Робертом Чалдіні.
- Принцип особистої симпатії. Ми легше погоджуємося з тими, до кого відчуваємо симпатію і довіру.
- Принцип послідовності. Люди, як правило, прагнуть діяти послідовно. Попросіть когось про послугу, і ця людина подумає про себе: «Я погодився надати N послугу, значить, я повинен це зробити».
- Принцип соціальної значущості. Якщо ви намагаєтеся переконати когось зробити що-небудь, скажіть йому: «Багато людей у вашому положенні так вважають».
- Принцип авторитету. «Чотири з п’яти лікарів говорять, що …».
- Принцип дефіциту. «У нас залишилося всього 10 таких телефонів!».
- Принцип спільності . Помітивши, що у вас є щось спільне, ви можете схилити до себе співрозмовника. При цьому можна згадати місце народження, цінності, релігію.
Вся суть мови полягає в тому, щоб впливати на інших. Не озвучуйте очевидне. Говоріть, щоб вдихнути життя в нову ідею, щоб висловити свій ентузіазм, щоб передати свої почуття. Говоріть, щоб вплинути.