За даними Всесвітнього економічного форуму, більше третини навичок, які роботодавці високо оцінять в 2020 році, ще в 2015-му вважалися не такими вже й важливими. Причина такої переорієнтації – швидкість розвитку технологій.
Втім, експерти вважають, що роботи не повністю замінять існуючі професії, а лише візьмуть на себе частину автоматизованих завдань. Людям же, щоб продовжувати бадьоро рухатися по кар’єрних сходах, доведеться розвинути в собі більше людського.
Отже, які навички слід “прокачати”, аби в найближчому майбутньому не залишитися без роботи? Список пілготував сайт Deztop.
❗ Навички розташовані в тому порядку, в якому, на думку експертів, вони будуть затребувані у роботодавців.
1. КОМПЛЕКСНЕ ВИРІШЕННЯ ПРОБЛЕМ
Ця навичка робить професіонала не просто ланкою в ланцюзі колег, гвинтиком в машині. Вона дозволяє виявити проблему, виявити її джерело, зрозуміти, які у події можуть бути наслідки. І головне, що фахівець, який володіє цією здатністю, може прогнозувати, які потенційні неприємності чекають проект, і запобігти їх.
На думку експертів, в 2020 році вміння комплексно вирішувати проблеми потрібно на 36% робочих місць.
2. КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ
Технології вдосконалюються. У 2018 році штучний інтелект вперше обійшов людину в Стенфордському тесті на читання і розуміння прочитаного. Однак зростаючі можливості робототехніки тільки збільшують потребу в людях, які можуть критично мислити.
Саме людина повинна оцінювати, наскільки оптимально і етично використовується технологія і як її відкалібрувати, щоб вона приносила користь.
3. КРЕАТИВНІСТЬ
І знову новини зі світу досягнень штучного інтелекту: розробка Microsoft навчилася малювати картинки на основі текстового технічного завдання. Очевидно, це тільки початок, тому потреба в простих виконавцях зменшується. Зате в творчих людях, які будуть генерувати ідеї і нестандартно підходити до завдань, роботодавці будуть вкрай зацікавлені.
4. УМІННЯ КЕРУВАТИ ЛЮДЬМИ
Важливе не тільки вміння координувати співробітників компанії і ставити завдання, але і методи, за допомогою яких людина це робить. В майбутньому роботодавцям потрібні лідери, які здатні мотивувати людей, розвивати їхні таланти, створювати ефективні команди. Для цього потрібні яскраві людські якості, що найближчим часом недоступні роботам: харизма, чарівність і емпатія.
5. ВЗАЄМОДІЯ З ЛЮДЬМИ
Цей пункт тільки підкреслює загальну тенденцію важливості соціальних навичок в майбутньому. Такий знайомий всім пункт з резюме «вміння працювати в команді» набуде вирішального значення.
Адаптуватися до нових знайомих, домовлятися, співпрацювати, проявляти доречну турботу, не перекладати відповідальність з себе на товариша – всього цього доведеться навчитися, якщо хочете бути успішними.
6. ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ
Здатність людини розпізнавати емоції, мотиви оточуючих і правильно на них реагувати, на думку вчених, була ключовою для виживання в доісторичні часи, так як дозволяла співіснувати з одноплемінниками. Люди давно вийшли з печер, проте емоційний інтелект до цих пір вважається основним навиком для успішного функціонування в суспільстві.
Грамотний відгук на реакцію людини допоможе налагодити відносини не тільки усередині колективу, але і з клієнтами і конкурентами. Та й поза роботою стане в нагоді.
7. УМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ І ПРИЙМАТИ РІШЕННЯ
Каналів отримання інформації стає більше, тому зростає цінність працівника, який може систематизувати, аналізувати отримані дані, а потім на їх основі приймати оптимальне для компанії рішення. При цьому швидкість, з якою фахівець робить висновки, буде одним з ключових критеріїв оцінки цієї навички.
8. КЛІЄНТООРІЄНТОВАНІСТЬ
Навик активного пошуку шляхів для допомоги комусь і зараз затребуваний в сфері послуг, де найбільш часто люди взаємодіють один з одним. Втім, прагнення допомогти оточуючим буде необхідне і всередині колективу, якщо принесе вигоду всій команді.
9. НАВИЧКА ВЕДЕННЯ ПЕРЕГОВОРІВ
Уміння залагоджувати розбіжності, пропонувати компроміси, приводити учасників переговорів до спільної точки зору, як припускають, буде особливо затребувана в комп’ютерній і математичній сферах, а також в областях мистецтва і дизайну.
10. ГНУЧКІСТЬ МИСЛЕННЯ
Фахівцю доведеться навчитися усвідомлювати відразу кілька ідей одночасно, йти не очевидним шляхом, а найбільш оптимальним, впроваджувати нову інформацію і технології в робочий процес. При спілкуванні з людьми буде цінуватися можливість осмислювати все сказане співрозмовником і коригувати лінію поведінки в залежності від його особистості.