Після народження дитини, перед батьками постає ряд запитань: коли дитину краще віддавати в дитячий садок і чи варто взагалі це робити? А ось сторінка, де можна підготувати дитину до школи. Який вид спорту вибрати для малюка? З якого віку краще починати вчити іноземні мови? Адже з одного боку хочеться закласти в дитини міцний фундамент знань для успішного майбутнього, але в той же час хочеться продовжити безтурботне дитинство.
Що стосується вивчення іноземних мов, то існує два погляди на це питання. Одна група фахівців дотримується думки, що необхідно починати навчання з раннього віку, коли дитина освоює рідну мову. Відомо, що діти освоюють мову не механічно, а проходять через ряд складних розумових процесів, вони аналізують, виводять правила, класифікують і узагальнюють. Це все, звичайно ж, відбувається несвідомо. Яскравим прикладом цього служать дитячі “помилки”. Наприклад, дитина почув слово «плакав», і каже «плакаю», а не «плачу». Він не чув цю форму від дорослих і утворив її самостійно за аналогією інших слів: відкривати – відкриваю, купати – купаю і т.д.
Вважається, що природне оволодіння мовою тривати у дитини з народження і до 7-8 років, але, тим не менш, дітки молодшого дошкільного віку легше освоюють фонетику іноземної мови, ніж діти 5-6 років. Також, оптимальним варіантом навчання є метод занурення в мову, тобто коли дитина в повсякденній атмосфері чує нову мову і запам’ятовує її.
Що стосується другого погляду на це питання, то фахівці вважають доречним навчання іноземної мови дітей старше 3-х років, коли у дитини вже сформована база рідної мови.
Якщо ж Ви все-таки вирішили приступити до навчання зі своїм малюком, то необхідно дотримуватися деяких принципів. По-перше, все навчання повинно проходити в ігровій формі. Якщо Ви насильно будете саджати двох або трирічну дитину вчитися, то можете добитися протилежного ефекту і відбити взагалі у дитини бажання вчитися. Важливо пам’ятати, що чим молодша дитина, тим більше ігрових елементів повинно бути присутнім.
По-друге, пам’ятайте, що мова – це засіб спілкування, а діти найкраще спілкуються зі своїми однолітками під час ігор. Оптимальним варіантом буде невелика група, де в невимушеній обстановці діти за допомогою викладача поринуть в захоплюючу і нову гру.
І, по-третє, при груповому навчанні дітей, необхідна присутність викладача – носія мови і україномовного викладача. Саме завдяки злагодженій співпраці двох викладачів буде легко досягнуто бажаного результату.
Розглянемо більш докладно особливості навчання в різному віці.
1. Діти 1,5-2х років.
Чудовий вік для початку пізнання нової мови. У цей період у дітей закладається база рідної мови, і вони з однаковим задоволенням повторюють як слова і звуки рідної мови, так і іноземної. Малюка необхідно максимально оточити звучанням нової мови. В цьому Вам допоможуть пісні, мультфільми, книжки, картки зі словами, кубики та ін. Найбільш плідні результати в цьому віці досягаються за допомогою:
• прослуховування англійських пісень і танці;
• розгляд карток;
• ігри з відповідними іграшками;
• пальчикові ігри.
2. Діти 2х років.
Ідеальний вік для старту. Малюки будуть більш активно повторювати нові слова, і навіть іноді заміняти ними слова рідної мови. Але не переживайте, з часом все стане на свої місця. Навчання в цьому віці проходить легко, оскільки у дітей ще добре працює кмітливість і вони без труда розуміють іноземну мову.
Заняття з малюками можна урізноманітнити за допомогою:
• спів англійських пісень;
• ігри з картками, лото, кубиками;
• гра «Що? Де? Коли? »- малюки люблять відповідати на питання« Що це таке? »,« Що воно вміє робити? »,« Як воно виглядає? »І ін .;
• читання віршиків на рухи – малюкам так легше запам’ятовувати слова;
• постановка невеликих сценок.
3. Діти 3-4х років.
Досить складний період для початку навчання, оскільки малюк тільки відчув себе впевнено в рідній мові і знову йому належить спочатку освоювати нову мову. Але пізнавати нове безумовно варто. Пам’ять дітей працює чудово і важливо не випустити цю можливість. Для занять використовуйте ті ж матеріали і методики, що і для діток 2х років.
4. Діти 5-6 років.
Цей вік хороший для осмисленого початку навчання. Діти швидко запам’ятовують нові слова і починають розуміти викладача навіть без пояснень. У цьому віці англійська для дітей вже будується інакше. Уже можна починати освоювати граматичні конструкції, лексику.
Заняття можна будувати таким чином:
• в ігровій формі навчання лексиці і граматиці;
• використання ігор розвиваючих пам’ять, кмітливість, увагу, і що важливо, стимулюють до розмови дітей;
• спів пісень і читання віршів;
• постановка спектаклів.