Перший у світі комерційний космічний літак Dream Chaser готовий до останніх тестів перед польотом на МКС

    56

    Перший у світі комерційний космічний літак Dream Chaser прибув до Космічного центру NASA ім. Кеннеді у Флориді, звідки шлях йому лише у космос. Відправлення літака до польоту очікується наприкінці поточного року на ракеті Vulcan компанії ULA. У центрі NASA літак (космоплан) пройде завершальні перевірки, отримає тепловий захист та в комплекті з одноразовим вантажним контейнером буде встановлений на ракету для запуску.

    Проєкту космічного літака Dream Chaser DC-100 Tenacity цього року виповнюється 20 років. Спочатку він замислювався як легка альтернатива «Шатлу». У 2014 році проєкт відкинули на користь кораблів компанії Boeing та SpaceX, які поділили контракт NASA загальною вартістю $7 млрд щодо доставки екіпажів на МКС на комерційній основі. До проєкту комерційного багаторазового космоплану NASA повернулося у 2016 році, знову уклавши договір на його розробку з компанією Sierra Space (раніше цим займалася Sierra Nevada Corporation).

    Згідно з попередньою домовленістю, багаторазовий космічний літак Tenacity здійснить щонайменше 7 вантажних рейсів до МКС. У свій перший рейс, як сказано вище, літак буде відправлено наприкінці цього року. Основний вантажний відсік літака одноразовий, за що він отримав назву «Зірка, що падає». Він кріпиться до задньої частини літака і може вміщати понад 3,5 т корисного навантаження: провізії, обладнання, наборів для експериментів та іншого.

    Після звільнення від вантажу у відсік закладається сміття з МКС для спалювання у верхніх шарах атмосфери разом із контейнером. Сам літак сідає на своїх крилах і двигунах на практично будь-яку злітно-посадкову смугу і буде використано повторно. Навісні вантажні контейнери, звичайно ж, щоразу потрібно буде виготовляти нові та їх обсяг з часом зростатиме, благо цей вантаж у космос підіймає ракета, а літак лише коригує орбіту та проводить стикування з МКС.

    У свій перший політ у стані стикування з МКС літак проведе 45 діб. Надалі стоянки буде збільшено до 75 діб. У внутрішньому контейнері літак здатний доставити на Землю 2,5 т корисного навантаження зі станції: результати експериментів та інше. Щоправда, посадка буде жорстка – зі швидкістю близько 1,5 g, тому про надійне пакування крихких зразків доведеться потурбуватися особливо добре.