Група німецьких університетів на гроші одного із фондів Європейського Союзу створює інноваційний електротранспорт для сільської місцевості. У Німеччині, зокрема, більшість заміських залізничних маршрутів давно не працюють, хоча рейкові колії залишилися, хай і в покинутому стані. Ідея полягає у створенні монорейкового вагона-таксі на 4–6 осіб для безперешкодного пересування кабінок в обох напрямках по одній колії.
Якщо вірити джерелу, у Німеччині стало мало пропозицій та попиту на пасажирські перевезення до передмість. Громадяни, які живуть там, воліють використовувати особистий транспорт, що не подобається владі, яка бореться за екологію. Розгортання залізничного сполучення на вимогу в електричних міні-вагончиках у вигляді монорейкового транспорту узгоджується з курсом на відмову від викопного палива і збереже зручність переміщення для людей, яким більше не доведеться чекати рідкісної електрички або приміського автобуса.
Ідею монорейкових вагонів на основі гіроскопів-стабілізаторів запропонував та втілив понад сто років тому інженер Луї Бреннан. Проєкт Monocab, який розробляє німецький технологічний університет OWL (Вища технічна школа Оствестфален-Ліппе), Білефельдський університет прикладних наук та інститут Фраунгофера IOSB-INA, не такий масштабний за виконанням, але інноваційний по суті. Сучасні технології дозволяють створити компактні електричні вагончики з гіроскопами та електронікою, здатні в автоматичному режимі курсувати за встановленими маршрутами.
Фонд Європейського Союзу почав фінансувати проєкт у 2022 році. На сьогодні створено прототипи вагончиків, які поки що пересуваються з опорою на другу рейку без системи самобалансування. Як це виглядає, можна переглянути на відео нижче. В експлуатацію вагони-монорейки мають надійти у 2028 році. Щоб вагончики не накопичувалися в кінці шляху, інженери проєктують колійну машину, яка автоматично переноситиме їх з однієї рейки на іншу, готуючи їх до руху у зворотному напрямку.