Астрономи відкрили гігантську планету, на якій може існувати життя

Астрономи визначили, що планета з ознаками життя в кілька разів більша за Землю і знаходиться на відстані понад 300 світлових років від нас. Згідно з новим дослідженням, опублікованим в Astrophysical Journal, астрономи виявили нову планету, яка б’є рекорди. Про це повідомляє портал Cosmos.

Попри те, що ми поки що не знаємо багато чого про цей космічний світ, він розташований на відстані, що здається неймовірною, але в зоні своєї зірки. Це відкриває потенційну перспективу наявності води та, можливо, життя.

Вчені з NASA, які перебувають у команді дослідників космічного телескопа TESS, часто отримують допомогу від так званих цивільних вчених. Ці добровольці займаються аналізом величезного обсягу даних, зібраних обсерваторією, яка шукає планети поза Сонячної системи.

Ці волонтери були першими, хто виявив потенційну нову планету, а потім подальше дослідження вчених із NASA підтвердило це відкриття. Космічний телескоп TESS виявляє планети за допомогою транзитного методу, який полягає у виявленні тимчасових змін у світності зірки, коли планета проходить її диском.

Саме таким чином було виявлено планету, відому як TOI 4633, що знаходиться на відстані 309 світлових років від Землі. Це небесне тіло обертається навколо однієї із зірок у подвійній зірковій системі. Її розмір можна порівняти з розміром Нептуна, що робить її майже в 4 рази більшим за Землю.

Точне визначення її характеристик є невизначеним: можливо, це газовий гігант, а може бути кам’яниста планета. З допомогою транзитного методу зазвичай виявляються планети з коротким орбітальним періодом. Проте астрономи виявили, що TOI 4633 завершує повний оберт навколо своєї зірки за 272 дні.

Це говорить про те, що планета знаходиться значно далі від своєї зірки, ніж інші, виявлені з використанням цього методу. Ще одним рекордом є те, що зірка, навколо якої обертається TOI 4633, є найяскравішою серед усіх відомих зірок із транзитними планетами, що знаходяться в зоні проживання цієї зірки. Вчені припускають, що ця планета може мати сусіда, який знаходиться ближче до зірки і завершує повний оберт навколо неї всього за 34 дні.