Європейська рада із захисту даних (EDPB) погодилася поширити заборону на «поведінкову», тобто таргетовану рекламу у Facebook та Instagram, яку раніше ввела Норвегія, котра не входить до ЄС, на всі 30 країн Європейського союзу та Європейської економічної зони, повідомляє агентство Reuters.
Обмеження подібної реклами, яка таргетується для кожного користувача індивідуально шляхом збору їх даних, є потужним ударом по американському технологічному гіганту Meta Platforms, який володіє двома найбільшими сервісами соціальних мереж. Рішення Європейської ради захисту даних є по суті керівництвом до дії для відповідного регулятора Ірландії, де розташована європейська штаб-квартира Meta. Останній має запровадити постійну заборону на використання компанією таргетованої реклами протягом двох тижнів, йдеться у заяві EDPB.
Meta, своєю чергою, вже заявила, що надасть користувачам ЄС та ЄЕЗ можливість давати згоду на появу подібної реклами, і запропонує в листопаді модель підписки відповідно до нормативних вимог. “Члени EDPB були обізнані про цей план протягом кількох тижнів, і ми вже вступили в діалог з ними, щоб дійти задовільного результату для всіх сторін”, – сказав представник компанії.
З 7 серпня в Норвегії Meta щодня штрафують у розмірі 1 мільйона крон (90 000 доларів) за порушення конфіденційності користувачів шляхом використання їх даних, таких як місцеперебування або поведінка в Мережі, з метою пропозиції реклами. Також Норвегія пригрозила компанії оборотними штрафами – до 4% від річного глобального виторгу.
Якщо в результаті заборона набуде чинності, то, за даними Datatilsynet, це рішення торкнеться близько 250 мільйонів користувачів Facebook та Instagram у Європі.