У Чилі знайшли “дуже дивного” динозавра з хвостом, схожим на меч

Палеонтологи виявили у субантарктичному Чилі останки «дуже дивного» анкілозавру. Він мав броньований хвіст дуже незвичайної форми, якої вчені раніше ніколи не бачили, повідомляє Nature.

У дослідженні уточнюється, що хвіст мав плоску форму і був схожий на меч. Знахідка також дозволила вченим дізнатися раніше невідомі подробиці еволюції анкілозаврів.

У юрському періоді (201,3 мільйона – 145 мільйонів років тому) розпався суперматерик Пангея. Частина анкілозаврів залишилася у його північній частині, частина – у південній. Ці гілки почали розвиватися окремо одна від одної і згодом набували дедалі більше відмінностей. Представник нового виду, знайдений у Чилі та названий Stegouros elengassen, був мало схожий на своїх північних побратимів.

Палеонтологи виявили S.elengassen у породах крейдового періоду, що датуються 71,7 – 74,9 мільйонами років тому. Скелет зберігся приблизно на 80%.

«Це дивно, тому що він майже недоторканий від талії вниз, але все, що було вище за талію, як би розкидано», – зазначив співавтор дослідження Олександр Варгас, палеонтолог хребетних з біологічного факультету Університету Чилі.

Динозавр загинув біля річки. Вчені припустили, що він потрапив у хиткі піски, які зберегли нижню частину його тіла. Але поки що це лише припущення.

Довжина тіла анкілозавра становила близько двох метрів. Він був «злегка броньований» кількома рядами остеодерму, або кістковими пластинами і мав досить велику голову з вузьким вигнутим дзьобом, що не характерно для анкілозаврів. Він був позбавлений загострених пазурів, замість них на передніх і задніх кінцівках були круглі пазурі, більше схожі на копита.

Хвіст виявився дуже коротким. Він складався із семи парних великих сплощених остеодерм. Перші дві пари знаходилися поряд з тілом, а наступні п’ять були з’єднані разом і були потужною зброєю. Вчені відзначили, що в інших анкілозаврів хвости були оснащені шипами або дубиноподібними потовщеннями.

«Дуже цікаво знайти броньованого динозавра з небаченим раніше хвостом», – зазначили автори.