25 квітня 1931 німецький конструктор Фердинанд Порше заснував компанію Porsche. Мало кому відомо повна назва компанії: Акціонерне товариство почесного доктора інженерних наук Фердинанда Порше. Зараз Porsche є найбільш високоприбутковою автомобільною компанією у світі (у перерахунку на прибуток від кожної проданої машини). Також компанія вже протягом тривалого часу веде активну діяльність з організації спортивних клубів (клуби Porsche є в багатьох країнах Європи і Америки) і змагань серед різних класів своїх машин.
Ми попорпалися в архівах компанії, щоб представити вам підбірку моделей Porsche, що вже не випускаються, від першого серійного автомобіля до всім відомих, які часто зустрічаємо на вулицях моделей.
1. Porsche 356 (роки випуску 1948-1965). Це перший серійний автомобіль Порше. Найперші Порше збиралися вручну на старій лісопилці в австрійському містечку Гмюнд, і кожна машина була унікальною.
2. Однак у 1950-му році виробництво перенесли в Штутгарт в Німеччині, де і зараз знаходиться штаб-квартира компанії, а автомобілі стали більш стандартизованими.
3. Porsche 356 1500 America Roadster (1952-1953). Ця модель була випущена обмеженим тиражем ексклюзивно для американського ринку. Ніхто точно не знає, скільки саме машин було випущено, оцінки варіюються від 16 до 21 екземпляра. Кузов був зроблений з легкого алюмінію, а один з автомобілів, за чутками, був зроблений із сталі.
4. Porsche 356 1500 Speedster (1955-1955). У 1955 році Porsche вперше використали назву Speedster. Машина була призначена в основному для американського ринку і використовувалася в теплому сухому кліматі.
5. Porsche 597 Jagdwagen (1954-1958). Це перший і єдиний до появи Cayenne позашляховик в лінійці компанії.
6. Porsche 911 (1964-1975). Спочатку називався Porsche 901. Але у компанії Peugeot були ексклюзивні права у Франції на імена машин, утворених трьома цифрами з нулем посередині. У підсумку Porsche змінили назву на 911.
7. Porsche 912 (1965-1969). Porsche 911, що з’явився в 1964р був більш швидким, складним і куди більш дорогим автомобілем, ніж його попередник 356. Porsche не хотіли втрачати потенційних клієнтів в особі тих, хто не міг собі дозволити 911, тому в 1965 році вони представили більш дешеву модель – 912.
8. Porsche 911E (B Series) (1968-1969). У 1968 році модель 911 зазнала свій перший значний апгрейд. Купе серії B стали першим автомобілем з електричним обігрівом заднього скла, більш ранні моделі просто направляли на нього потоки теплого повітря з вентиляторів.
9. Porsche 914 (1969-1976). Найдоступніший Porsche після зняття з виробництва серії 912. Розроблено спільно з Volkswagen.
10. Porsche 911 Carrera RS (1973-1973). Сьогодні ця модель найбільш раритетна з усіх коли-небудь випущених 911. Серед пристрасних фанатів Porsche вона носить статус легенди і ціни на неї захмарно високі.
11. Porsche 924 (1976-1988). Це Porsche початкового рівня, який змінив серію 914. Перший серійний автомобіль компанії з мотором рідинного охолодження. Було випущено всього 121.289 примірників: з них 36.902 для США, 1.383 для Японії і 83.003 для решти світу.
12. Porsche 928 (1977-1995). У 1978 році 928 визнали кращим європейським автомобілем. Це єдиний випадок, коли спортивні автомобілі удостоювалися такої високої нагороди.
13. Porsche 944 (1982-1991). Наступник моделі 924.
14. Porsche 959 (1986-1990). Автомобіль по праву є найбільш технологічним і досконалим автомобілем 1980-х: журнал Sports Car International назвав його найкращим спорткаром 1980-х, а видання Auto, Moto und Sport вважає його кращим Porsche усіх часів.
15. Porsche 944 Turbo S (1988-1988). Це лімітована версія 944 Turbo, що володіє більш потужним двигуном і вартує приблизно на 10% дорожче. Спочатку планували випустити всього 1.000 автомобілів, але, за деякими версіями, у результаті було продано 1.635 Turbo S.
16. Porsche Speedster (1989-1989). Ця модель, натхненна класичною 356 Speedster 1950-х років, була випущена дуже обмеженим тиражем. Що примітно, її дах не був повністю непромокаючий і непродувний, тому автомобіль можна було використовувати виключно в гарну погоду.
17. Porsche 911 Carrera 4 (964) (1989-1993). До початку 1980-х Porsche 911 вже зарекомендував себе як класичний спортивний автомобіль. Його виразна форма була миттєво впізнаваною і шанованою автолюбителями в усьому світі. Тим не менш, конкуренція, зокрема, з боку японського автопрому змусила компанію оновити модель, щоб не втрачати продажу. Нової 911 стала Carrera 4, всередині компанії відома як 964.
18. Porsche 968 (1991-1995). Являє собою подальшу еволюцію моделей 924 і 944. Останній автомобіль компанії з переднім розташуванням двигуна. У модельному ряду залишався найбільш доступним автомобілем. Через рік після зняття з виробництва цей статус отримала серія Boxster.
19. Porsche 911 Carrera RS (993) (1995-1996). Концепція RS увазі максимально полегшену версію. Тому цієї моделі довелося розлучитися з такими «не необхідність» речами, як електропривод стекол, сидінь і дзеркал, омивачі фар, центральний замок, подушки безпеки, шумоізоляція, численні колонки і навіть перемикач переривчастого режиму склоочисника.
20. Porsche Boxster (1997-2004). Boxster став моделлю початкового рівня, яка замінила старіючу 968. Модель відрізнялася абсолютно новим дизайном, який не запозичив нічого з попередніх Porsche.
21. Після того, як перший 2,5-літровий Boxster розкритикували за недостатню потужність, Porsche випустила нову 2,7-літрову версію, а також паралельно запустила модифікацію S в 1999 році.
22. Porsche 911 Turbo (996) (2000-2005). Після приголомшливого успіху моделі 993 Turbo, Porsche довелося постаратися, щоб зробити щось ще краще. Тим не менш, у вересні 1999 року їм це вдалося і в модельному ряду 2000-го року з’явилася версія 996, з максимальною швидкістю 304 км/год.
23. Porsche Cayenne (2002-2010). Поява Cayenne ознаменувала великі зміни для компанії, вперше за довгий час створила щось крім спортивних автомобілів.
24. Porsche Boxster S (2005-2007). Початкова модель Boxster S зазнала серйозне оновлення в 2005 році. Основною метою було зробити її менш схожою на 911, наприклад, були змінені передні фари.
25. Porsche Cayman (2005-2009). Двохдверне купе, побудоване на базі Boxster. По суті, Cayman являв собою Boxster з стулковим дахом і хетчбеком.
26. Porsche Boxster Spyder RS60 (987) (2008-2009). Творці цієї лімітованої версії Boxster черпали натхнення в стилі гоночного боліда Porsche 718 RS60 Spyder з 1960-их. Візуально її відрізняв унікальний передній спойлер, спортивні колеса, колір сріблястий металік і червоний або чорний дах.
27. І наостанок – невеликий сюрприз. Виявляється, в 1950-х роках, компанія, з моменту заснування і донині відома насамперед своїми спортивними автомобілями, виробляла … трактори.