Метод для тих, хто не має часу на хатні справи й опускає руки при вигляді безладу.
Що таке список 6/10
Це підхід до прибирання, який вигадала американка Одрі Бартон — працююча мама двох дітей. Через проблеми з ментальним здоров’ям їй було важко зосередитися й організувати побут. Проте з часом вона впоралася й тепер ділиться своїм досвідом у блозі Organized Chaos. Список 6/10 — одна з її ідей, яка швидко стала популярною в TikTok: відео з цим простим лайфхаком набрало понад 250 тисяч лайків.
Підхід Одрі враховує, що більшість із нас постійно зайняті, а прибирання загалом — виснажливе завдання. До того ж іноді ми бачимо стільки зон із безладом, що не розуміємо, з чого почати. У результаті прибирання починає викликати стрес і відчуття безпорадності.
Список 6/10 допомагає структурувати справи, розставити пріоритети й не думати щодня, що саме треба зробити. Цей підхід особливо стане у пригоді тим, у кого постійно не вистачає часу або складно зосередитись — наприклад, працюючим батькам або людям із СДВГ. Водночас список не настільки докладний і довгий, щоб відлякувати обсягом і демотивувати.
Що входить до списку 6/10
Одрі пропонує поділити хатню роботу на дві категорії: 6 щоденних справ і 10 щотижневих.
6 щоденних справ:
- Заправити ліжка.
- Помити посуд.
- Почистити раковини.
- Протерти кухонні поверхні.
- Пропилососити підлогу.
- Запустити одне прання.
10 щотижневих справ:
- Помити холодильник.
- Помити мікрохвильовку.
- Навести лад у коморі.
- Вимити підлогу.
- Прибрати у ванній.
- Прочистити зливи в раковинах.
- Протерти пил із меблів.
- Попрати постільну білизну.
- Прибрати в автомобілі.
- Помити миски для домашніх тварин.
Окрім цього, Одрі радить планувати й щомісячні завдання (наприклад, почистити душ чи розібрати речі в гаражі) і квартальні справи (наприклад, помити вікна або зняти пил із люстр).
Як користуватись списком 6/10
- Обирайте шість справ на кожен день. Якщо ви й так перевантажені, почніть із двох або трьох, і поступово додавайте ще, доки не дійдете до шести.
- Думайте стратегічно. Ураховуйте не лише навантаження, а й свій спосіб життя, звички та потреби. Додавайте до списку базові дії, які допоможуть підтримувати охайний вигляд квартири.
- Розподіляйте щотижневі справи рівномірно протягом тижня. Не відкладайте все на вихідні, щоб не створювати собі зайвий стрес.
- Через тиждень-два перегляньте ефективність. Якщо щось не працює — замініть завдання. Можливо, вам не треба мити раковину щодня, але важливо частіше протирати підлогу.
Головна ідея списку 6/10 — не в тому, щоб дотримуватись чийогось плану, а в тому, щоб знайти свій баланс щоденних і щотижневих завдань. Це дозволить підтримувати порядок без зайвих зусиль і зменшити стрес від хаосу.