Ринок безпілотних автомобілів вже залучив до роботи сотні компаній. Серед них є як великі автоконцерни (Daimler AG, GM, Toyota), так і стартапи (nuTonomy, Waymo, Aptiv та інші). Avtopro.ua, відомий маркетплейс автомобільних товарів, розповідає про подальші перспективи ринку безпілотного автотранспорту.
Великий ринок, кілька сегментів
Як вважають експерти консалтингової компанії J’son & Partners, до 2035 року ринок безпілотного транспорту буде оцінюватися в $364,8 млрд. Число гравців ринку передбачити неможливо, але серед них будуть як автомобільні концерни, так і IT-гіганти, наукові організації та стартапи. Масове використання безпілотників сьогодні неможливе з таких причин: недосконалість технологій та наявність адміністративних бар’єрів. Відзначається, що технологічний бар’єр подолати простіше, ніж законодавчий. Поки безпілотники закріпилися в трьох сегментах ринку:
- Перевезення мало- і середньогабаритних вантажів;
- Каршерінг з частковою автоматизацією водіння;
- Сегмент люксового високотехнологічного транспорту з системами часткової автоматизації водіння.
Виділяють 6 рівнів автономності транспорту майбутнього: з 0 по 5 рівень. Багато сучасних автомобілів відносяться до рівня 1. Вони можуть допомогти водієві в гальмуванні та контролі швидкості руху, але не здатні взяти на себе управління транспортом. Найближчим часом майже всі безпілотники будуть відповідати рівню 4. Оскільки бортова система такого транспорту зможе взяти на себе їзду по дорогах з чіткою розміткою. Система 5-го рівня здатна керувати автомобілем в будь-яких умовах, але таких систем поки не існує.
Подальші перспективи безпілотників
Відповідно до нового звіту Grand View Research, попит на автономні автомобілі до 2030 року досягне 4,2 млн одиниць. Середньорічне зростання ринку за вказаний період складе 63,1%. Найбільшими постачальниками технологій для безпілотників стануть Tesla Motors і Google LLC. У першу десятку рейтингу країн по готовності до використання безпілотного транспорту входять Нідерланди, Сінгапур, Норвегія, США, Швеція, Фінляндія, Великобританія, Німеччина, ОАЕ, Японія. Україна має дуже низький індекс готовності.
Автовиробники прагнуть досягти 4-го рівня автономності. Повністю автономний транспорт, в якому водій стає пасажиром і може відпустити кермо, поки існує лише як концепт. Транспорт майбутнього ще вимагає готовності водія втрутитися в процес їзди. Найбільш технологічні безпілотники отримають гравці промислового ринку, великі комерційні компанії та оборонна галузь. Автовиробники відмовляються від прогнозів щодо запуску безпілотників 5-го рівня і визнають, що це станеться нескоро.