Що впливає ціни в інтернет-сервісах. 5 неочевидних факторів

    102

    Щоб максимізувати прибуток та ефективно працювати в максимально конкурентному середовищі, інтернет-сервіси використовують принципи динамічного ціноутворення. Вони змінюють вартість товарів і послуг, якщо їх в той самий момент часу хоче замовити велику кількість користувачів – це особливо актуально для того ж таксі. Завчасна покупка авіаквитків зазвичай хвацько здешевлює їх – про це рік у рік розповідають гіди для мандрівників-початківців. Втім, щоб вичавити зі своїх клієнтів максимум, інтернет-сервіси використовують не тільки настільки очевидні прийоми, які у всіх на слуху.

    Інтернет-магазини змінюють вартість вашого розташування

    Ціна онлайн вище, коли ви знаходитесь досить далеко від офлайн-магазинів

    Купувати товари онлайн зазвичай не тільки зручніше, а й дешевше, ніж звертатися до офлайн. Це обумовлено масою зрозумілих чинників, серед яких висока вартість обслуговування торгових площ та непомірно роздутий зарплатний фонд чималого штату співробітників. На ціну в інтернеті часто впливають необхідність обслуговування самого майданчика та витрати на рекламу. Втім, на кінцевій вартості товару для конкретного споживача може відчутно позначитися навіть його географічне розташування. Для того, хто десь у глибинці, одна й та сама позиція часто буває помітно дорожчою , ніж для мешканця великого міста.

    Інтернет-магазин зазвичай пояснює це складністю доставки, до якої він часто не має жодного відношення. Насправді механізм динамічного ціноутворення враховує наявність в клієнта альтернативних варіантів придбання конкретного товару: що менше конкурентів, то вище ціна. На вартість також може вплинути географічне розташування навіть своїх офлайн-магазинів. Вони також виступають у ролі альтернативи, за відсутності якої можна підсунути своєму клієнту не найприємніші умови покупки – відмовитися від них він все одно не зможе.

    Ціна виклику таксі збільшується, коли падає заряд смартфона

    Ви змушені замовити автомобіль із водієм за завищеною ціною прямо зараз

    Класичні сервіси таксі, які сьогодні все ще працюють лише у невеликих містах, відрізняються передбачуваною вартістю. Зазвичай оплата поїздки в них складається лише з двох факторів: подача автомобіля до місця посадки, а також кожен кілометр до місця призначення, який доведеться подолати. Додатково можуть враховуватись час у дорозі та необхідність виїхати за місто — це з великою ймовірністю підвищить кінцеву вартість. У великих містах активно працюють сучасні інтернет-сервіси таксі, першопрохідником серед яких прийнято вважати Uber, — такі формують ціну на базі маси вторинних факторів.

    Найбільш несподіваний фактор – підвищення заявленої вартості поїздки, якщо рівень заряду акумулятора смартфона наближається до критично низької позначки. Цей прийом не без причини здається досить підлим, але він, очевидно, цілком робочий. Звичайно, користувач замовить поїздку навіть за завищеною ціною, адже ризикує взагалі залишитися без зв’язку та можливості викликати таксі. Хоча сервіс не має права маніпулювати своїми клієнтами таким чином, довести його провину дуже непросто. Він легко може послатися на високу завантаженість водіїв у конкретному регіоні чи інші нюанси.

    Зі старого комп’ютера за містом авіаквитки зазвичай дешевше

    Дорогий смартфон у центрі великого міста авіаперельоти зазвичай відчутно подорожчає

    Пристрій, що використовується, — ще один важливий фактор, який відчутно впливає на вартість товарів і послуг в інтернеті. Його раз у раз приписують до придбання авіаквитків, хоча він точно стосується не тільки цього напряму. Журналісти неодноразово підтверджували, що використання дорогих комп’ютерів та смартфонів позначається на вартості товарів та послуг. Тому, якщо є така можливість, краще використовувати девайс дешевше. Та й робити замовлення, перебуваючи в центрі великого міста, також далеко не найкраща ідея: краще зробити це зі спального району на околиці.

    Цікаво, що подібні механізми, які не дуже стикуються з поняттям конфіденційності, вигадали зовсім не вчора. Журналісти натрапляли на них навіть 10 років тому, коли і затребуваність авіаперельотів була нижчою, і оренду всього і вся використовували не так часто. Сервіс бронювання готелів Orbitz, наприклад, навмисно підштовхував користувачів Mac до замовлення номерів у місцях вищого рівня. Він не завищував ціну, залежно від гаджета, але явно підштовхував витратити більше грошей. Та й це далеко не єдиний приклад таких маніпуляцій.

    При зацікавленості у конкретному товарі його вартість зростає

    Коли відкриваєте картку тієї ж позиції знову і знову, вона може подорожчати

    Сучасні інтернет-магазини хвацько маніпулюють вартістю кожного окремого товару, щоб максимізувати свій прибуток. До сьогодні вони вже навчилися аналізувати цілу низку факторів, які дозволяють їм заробити якнайбільше. Чим вище інтерес до певної позиції виявляє покупець, тим дорожче він її зрештою купить. При цьому враховується і час перегляду картки товару, частота заходу на неї для перегляду характеристик, читання відгуків і не тільки. Важливо розуміти, що все це досі не так складно зафіксувати, незважаючи на всі потуги виробників щодо дотримання конфіденційності.

    Більше того, важливо розуміти, що інтернет-магазини не гидують підсовувати своїм постійним клієнтам вищі ціни, ніж новачкам. У 2021 році на цьому попалася площадка Ozon , яка пропонувала незареєстрованим користувачам приємніший прайс, ніж автентифікацію. При дослідженні мінімальну вартість вдалося отримати в режимі інкогніто, який фактично імітує перше відвідування сайту. Виходить, що новачків приваблюють якомога доступнішою ціною. Постійні ж, зважаючи на все, вже не порівнюють вартість пропозицій між майданчиками, тому на них можна сміливо додатково заробити.

    Нейронні мережі змінюють вартість на базі комплексних факторів

    Вони виявляють неочевидні поведінкові патерни, які залежать від багатьох аспектів.

    Згідно з дослідженнями, ціни в деяких великих інтернет-магазинах можуть змінюватися не кожні 2-3 хвилини – саме так, наприклад, нерідко відбувається на Amazon . На кінцеву вартість при цьому впливає ціла маса різних факторів: кількість продавців, частка ринку кожного з них, попит та пропозиція, еластичність ціни тощо. Все це сьогодні аналізується за допомогою нейронних мереж та складається у складові показники — комплексні коефіцієнти, які знижують чи підвищують ціну на конкретний товар. За допомогою такого підходу формується динамічна ціна, яка допомагає збільшити прибуток.

    Цікаво також відзначити, що фахівці, які вивчають інтернет-магазини та інші онлайн-сервіси, починають порівнювати ціноутворення на них із фондовими біржами чи майданчиками з торгівлі криптовалютами. Вартість акції кожної окремої компанії динамічно формується з урахуванням великої кількості чинників, кожен із яких може серйозно змінити ціну моменті. Втім, найцікавіше саме неочевидні поведінкові фактори клієнта, які може до кінця не усвідомлювати навіть він сам. Сучасні технології легко знаходять подібні закономірності та використовують їх собі на користь.