Як підготувати автомобіль до поїздки, особливо до тривалої.

    158

    Коли автомобіль експлуатується в міських умовах, він найчастіше піддається меншим навантаженням, ніж при тривалих поїздках переважно по трасі. Зазвичай доїхати від дому до роботи – справа 15-30 хвилин без великих обертів двигуна та екстреного гальмування. Коли ж мова заходить про міжміські маршрути і навіть перетин декількох державних кордонів, все перевертається з ніг на голову. Більше того, збільшуються і ризики виявитися з несправним авто серед поля в абсолютно незнайомому регіоні. Все це явно підтверджує, що будь-який транспортний засіб до тривалої поїздки потрібно педантично готувати. Бажано за чек-листом.

    1. Перевірка технічних рідин та заміна всіх необхідних

    Швидше за все, доведеться замінити моторне масло

    Головна технічна рідина, яка є в автомобілі на базі двигуна внутрішнього згоряння, – моторне масло. Воно не вічне: зазвичай, за технічним регламентом, його заміна відбувається кожні 15 тисяч кілометрів пробігу, але у вітчизняних реаліях періодичність найчастіше скорочують до 10 тисяч. Більше того, якщо двигун високонавантажений (наприклад, роздутий однією або парою турбін) міняти масло взагалі краще за кожні 5–7,5 тисяч кілометрів пробігу. Так ось перед тривалою поїздкою потрібно оцінити її тривалість і, якщо заміна підійде до середини, зробити її заздалегідь.

    💡 Звичайно , на тематичне СТО заїхати все одно доведеться, адже потрібно буде перевірити й інші «жижі». Важливо оцінити рівень охолоджуючої рідини, щоб розуміти, що вона не протікає через отвори в радіаторі, а також фізичні властивості гальмівної та решти всіх рідин. Непогано було б залити і «омивайку» по сезону.

    2. Діагностика гальмівної системи – і колодок, і дисків

    Гальма потрібні на великих швидкостях та серпантині

    Перед тривалою поїздкою за кермом, хоч би за пару тижнів, важливо заїхати на багатопрофільну СТО для перевірки всіх ключових вузлів транспортного засобу. Це насамперед стосується гальмівної системи, яка має бути в повному порядку. Потрібно оцінити зношування гальмівних дисків, а також колодок. Якщо заміна вже підходить або ці розхідники перебувають у незадовільному стані, потрібно зробити заміну. Важливо розуміти, що на нові гальмівні диски потрібно ставити тільки нові колодки, а от колодки самі по собі обов’язкової заміни дисків не потребують. Потрібно перевірити й інші нюанси системи.

    3. Діагностика покришок та дисків – можливо, балансування

    Важливо переконатися, що шини витримають поїздку

    Паралельно з перевіркою гальмівної системи бажано оцінити і самі колеса, які будуть зняті. Цілком можливо, доведеться провести повторне балансування за допомогою класичних вантажів, які приклеюються на диск. Варто також звернути увагу і на покришки – вони повинні бути по сезону тих локацій, які будуть розміщуватися по всьому маршруту: на літній гумі при +7 ° C і нижче їздити небезпечно. Більше того, важливо перевірити і стан самих покришок – залишок протектора, наявність шишок та інших похибок. Якщо все погано, колеса доведеться міняти.

    4. Оцінка двигуна на будь-які несправності та слабкі місця

    Кожен мотор має вузли, що знаходяться в зоні ризику.

    Важливо розуміти, що ідеальні двигуни в автомобілі просто не встановлюють. Атмосферні силові агрегати вважаються більш надійними через гранично просту конструкцію, але і в них можуть бути слабкі місця, які напевно покажуть себе в невідповідний момент. Хороша діагностика розкриє вади.

    5. Перевірка акумулятора та, якщо потрібно, ремонт або заміна

    Сумно не завести автомобіль невідомо де

    Перевірка акумулятора може здійснюватися на багатопрофільній або спеціалізованій СТО – вона навряд чи займе більше 15-20 хвилин часу. У процесі діагностується максимальна потужність, яку видає агрегат, а також інші нюанси у його роботі. Якщо потрібно, спеціалісти пропонують заміну.

    💡 Цікаво , що далеко не у всіх автомобілів акумулятор знаходиться у підкапотному просторі. Це особливо важливо враховувати як за самостійної діагностики, так і при придбанні пускозарядних пристроїв. Якщо акумулятор у багажнику, один із його контактів зазвичай під капотом, тому найбанальніші «крокодили» мають бути роздільними.

    6. Перевірка підвіски транспортного засобу на підйомнику

    Бажано замінити всі деталі, час яких настав

    Якщо амортизатори вже почали потіти, в дорозі вони можуть протікати, що не приведе ні до чого хорошого. Більше того, непогано оцінитиме й інші вузли транспортного засобу, що знаходяться під машиною. Там безліч дрібних деталей, які періодично виходять з ладу. Потрібно розуміти, як вони живуть.

    7. Регулювання кутів установки коліс як спереду, так і ззаду

    У народі процедуру називають «розвал-сходження»

    Процедура «розвал-сходження» зазвичай здійснюється раз на 20 тисяч кілометрів пробігу. Але якщо давно не робилася, перед тривалою поїздкою краще виправити цей недолік. У її рамках перевіряється кут нахилу коліс – це краще робити не тільки для провідної, але і для другорядної осі. Якщо показники були збиті, процедура значно покращить керованість.

    💡 Важливо розуміти , що процедуру «розвал-сходження» нерідко називають і «схід-розвал». Вона може здійснюватися декількома різними методами, вникати в нюанси яких немає сенсу. Головне, отримати правильний кут нахилу коліс стосовно кузова, а також один до одного.

    8. Налаштування кута свічення головних ходових вогнів на стенді

    Важливо сфокусувати промінь за допомогою спеціального приладу

    Перед тривалою поїздкою важливо перевірити фари. Це стосується і заміни лампочок освітлення, які відпрацювали своє, та налаштування головного світла. Остання здійснюється за допомогою спеціального приладу, який прямує на фару та оцінює, чи правильно вона світить. Якщо ні, відбувається регулювання, яке допомагає досягти фокусування променів на потрібному векторі.

    9. Діагностика системи кондиціювання – можливо, заправка

    Якщо система не заправлена, вона може перестати працювати

    Про систему кондиціювання автомобіля багато хто згадує в останню чергу, і це велика помилка. Важливо розуміти, що вона заправлена ​​та справна. Це ж стосується будь-яких варіацій охолодження та підігріву салону. Якщо є сумніви, краще перевірити даний вузол, щоб він не став прикрим сюрпризом у невідповідний момент.

    10. Перевірка комплектації автомобіля: запаски, інструментів

    Все це допоможе, якщо з автомобілем щось станеться

    В автомобілі має бути повноцінна запаска або докатка, а також всі необхідні для заміни інструменти. Можна захопити моторне масло на доливку, якщо двигун трохи піджирає. Не завадить взяти аптечку, вогнегасник і знак екстреної зупинки. Ще бажано кинути в багажник трос і хоча б якийсь мультитул з битками та плоскогубцями – стане в нагоді.