10 незвичайних і дієвих способів позбутися зайвого мотлоху вдома

    40

    Швидкі та радикальні зміни чи повільний процес – відповідне рішення знайдеться для кожного.

    1. Метод лижного схилу

    Його вигадала дизайнер інтер’єрів та ліцензований психотерапевт Аніта Йокота. Цей метод покликаний допомогти наводити порядок так, щоб прибирання не було психологічно стомлюючим.

    Автор пропонує припустити, що кімната – це лижний схил. І замість того, щоб орієнтуватися на загальну картину (безлад, який неможливо прибрати) і рухатися прямою, треба переміщатися, як лижник, зигзагами від точки до точки. Тобто почати з одного кута або ділянки – чистити, викидати непотрібне і розкладати все по місцях, а потім переходити до наступного, рухаючись з боку на бік. Між підходами можна брати перерву на відпочинок.

    Метод лижного схилу нагадує іншу техніку – мікророзхламлення. Вона також полягає в тому, щоб прибирати в невеликих зонах, а не у всій кімнаті відразу, але не встановлює чіткого порядку дій. Наприклад, можна не робити прибирання кухні повністю, а зайнятися лише ящиком зі столовими приладами, а потім перейти в іншу точку та розібрати домашню аптечку . При цьому обидва методи підходять тим, хто почувається пригніченим, коли бачить масштаб майбутнього розхламлення.

    2. Проект 333

    Цей спосіб, який в однойменній книзі докладно описала Кортні Карвер, підходить для того, щоб розібрати гардероб і створити капсулу з базових речей, що поєднуються один з одним. Для цього треба вибрати в шафі 33 предмети одягу, прикрас та аксесуарів, а решту запакувати та відкласти на 3 місяці. Автор методу вважає, що такого терміну буде достатньо, щоб навчитися складати комплекти з обмеженої кількості одягу, зрозуміти, чого не вистачає в повсякденному гардеробі, і розібратися, як вчинити зайві речі.

    3. Спосіб 12–12–12

    Це довгостроковий метод, який допомагає позбавлятися від мотлоху і одночасно мотивує трохи змінити спосіб життя. Підхід полягає в тому, щоб щодня 12 речей викидати, 12 прибирати на місце і ще 12 – віддавати нужденним.

    Дюжина – достатня невелика кількість, щоб не надто втомитися від роботи, і досить велика, щоб підтримувати порядок. Звичайно, ви можете самостійно збільшити або зменшити число відповідно до ваших потреб. Основна ідея тут у тому, щоб придбати звичку визначати, чого можна позбутися, а що потрібно щодня розкладати на місця.

    4. Організаційний трикутник

    Ця ще одна довготривала техніка. Її розробив автор книги «Врятуй своє життя від мотлоху!» Ендрю Меллен, який впевнений, що підтримувати порядок у будинку легко допоможе трирівневий підхід:

    • Кожна річ має мати своє місце.
    • Подібні речі повинні зберігатися поряд одна з одною.
    • Нова річ має займати місце старої.

    Якщо дотримуватися цих правил — тримати все по місцях (і позбавлятися речей, які не мають місця), зберігати однакові предмети разом і викидати старі, коли з’являються нові, то вдасться не тільки організувати простір , а й зберігати повний порядок.

    5. Правило п’яти секунд

    Цей невеликий трюк можна використовувати для того, щоб не гаяти часу на довгі роздуми про те, що викидати, а що залишати. Для цього треба рахувати від п’яти до одного, щоб мозок зрозумів терміновість ситуації, а після завершення зворотного відліку зробити вибір. У глибині душі ми зазвичай знаємо, які речі нам потрібні, а які ні. Правило п’яти секунд допомагає швидко приймати рішення та не втрачати темпу прибирання.

    Якщо після п’яти секунд ви все одно не можете визначитися, поставте собі два питання:

    • Я можу замінити цю річ, витративши менше 2000 рублів?
    • Я можу замінити цю річ менше, ніж за 20 хвилин?

    Якщо обидві відповіді позитивні, річ можна спокійно викинути чи віддати. Місце, яке ви звільните, коштуватиме вам суму, яку ви витратите в тому малоймовірному випадку, якщо річ вам знову знадобиться.

    6. Метод Пітера Уолша

    Пітер Уолш — професійний організатор простору та провідний популярних телепередач про завалені мотлохами будинки. Він пропонує досить радикальний метод збирання, який складається з наступних кроків:

    • Цілком звільнити простір, прибравши всі речі.
    • Створити бачення простору та встановити намір, тобто визначити, з якою метою ви хочете використовувати кімнату і яким саме чином збираєтесь це робити.
    • Розділити все, що ви забрали раніше, на дві групи — те, що відповідає і не відповідає баченню.
    • Віддати на благодійність або викинути речі, які не узгоджуються з вашими цілями та намірами.
    • Розкласти на місця речі, які відповідають вашому уявленню про функції простору.

    Метод Пітера Уолша досить трудомісткий, на відміну більш звичних підходів до організації простору. Але якщо будинку потрібно кардинальне перетворення, зусилля варті того.

    7. Прибирання зі швидкістю життя

    Ця ідея належить Дейне Уайт, яка спочатку фіксувала хроніку свого шляху до розхламлення в блозі, а потім написала книгу «Прибирання зі швидкістю життя: як здобути перемогу у нескінченній битві з речами». У ньому з урахуванням своїх успіхів та невдач автор виводить формулу, яка дозволяє наводити порядок , не перевантажуючи себе.

    Щоб використати цю техніку, треба вибрати невелику зону та виконати п’ять дій:

    • Викинути сміття, наприклад, чеки, обгортки, прострочені продукти, все зламане або все, що вам просто не потрібно і не використовується.
    • Зробити щось просте, наприклад повернути все, що лежить будь-де, на свої місця.
    • Визначити, що можна віддати на благодійність і скласти в спеціальну коробку, яку варто тримати під рукою.
    • Поставити собі кілька запитань. Перший: «Якщо мені знадобиться ця річ, де я її шукатиму?» Якщо відповідь відразу спала на думку, треба покласти річ саме туди. Якщо ні, переходити до другого питання: «Якщо мені знадобиться ця річ, я згадаю, що вона вже є?». У разі негативної відповіді її слід позбутися.
    • Зрештою, треба залишити тільки те, для чого є місце, і організувати зручну систему зберігання .

    8. Вечірка зі збиранням речей

    Цей спосіб розхламлення починається з того, що ви запрошуєте друзів, які допомагають вам упакувати всі речі в кімнаті так, ніби ви переїжджаєте . Потім на коробки треба наклеїти ярлики, наприклад “Посуд” або “Книги”.

    Протягом трьох тижнів після вечірки ви продовжуєте жити як завжди, дістаючи речі тільки тоді, коли вони вам дійсно потрібні. Наприкінці цього терміну залишиться зазирнути в коробки, щоб зрозуміти, які речі вам так і не знадобилися, і вирішити, що з ними робити віддати чи викинути.

    9. На 365 речей менше

    Це повільний спосіб, на який піде цілий рік. Зате в результаті ви не тільки житимете в набагато чистішому і організованішому просторі, але й придбаєте звички , які допоможуть підтримувати його в такому стані. Все, що для цього потрібно, — позбавлятися однієї речі щодня протягом року.

    Мета тут не в миттєвому, а в повільному перетворенні, під час якого ви зможете навчитися чогось. Щоб зберігати щоденний прогрес, можна встановити нагадування на телефоні на певний час і як тільки продзвенить будильник, брати одну річ і вирішувати, що з нею зробити – викинути, продати або віддати.

    Принадність цього методу не тільки в тому, що у вас виробляється звичка позбавлятися від мотлоху, але і в тому, що поступове наведення порядку набагато менш утомливе заняття, ніж регулярне генеральне прибирання.

    10. Техніка «до і після».

    Вона особливо підходить тим, хто краще сприймає візуальну інформацію. Перше, що треба зробити, – вибрати невелику ділянку роботи, наприклад шафку у ванній або ящик робочого столу, і сфотографувати його. Потім там треба навести лад і знову зробити фото, а потім порівняти два знімки.

    Цей спосіб можна використовувати щоразу, коли у вас є кілька хвилин, які можна витратити на дрібне прибирання . Тоді фотографії «до і після» стоятимуть у галереї один за одним, а вам буде легко бачити різницю та зберігати мотивацію продовжувати розхламлення.



    • інші новини