Вміння переконувати допоможе у продажах, спілкуванні з начальником на роботі, презентаціях чи навіть просто у перукарні. Взагалі, більшість процесів в нашому життя пов’язані з уміннями комунікувати та переконувати. Хочете більше зарплату, кращий продукт, прагнете змін в особистому житті? Вчіться переконувати. А допоможуть прокачати вміння наші поради.
10 порад, як стати переконливим
Старайтеся сподобатися з першої хвилини
Ми скануємо співбесідника ще у перші хвилини. Тож коли ви хочете підвищення, але неохайно виглядаєте, сонні та стомлені, сповнені претензій, краще візит відкласти. Усміхнених людей, які випромінюють позитив, скоріше захочеться дослухати до кінця.
Викликайте довіру
Чому співрозмовник може вам довіряти в цій сфері? Розкажіть про себе речі, які важливі та показують вашу експертність. Але не переборщіть, розмова має бути не лише про вас.
Не забувайте про ввічливість
Хамство, перехід на особистості чи невміння стримати крик та емоції — ознака слабкості. Та й жаргон чи “панібратський” тон в більшості ситуацій будуть недоречними. Поважайте співрозмовника, і відчуєте, що вас теж уважно слухають.
Використовуйте факти та логічні аргументи
Хочете когось переконати? Підшукайте цікаві факти та дайте конкретну користь. Можна скористатися прийомом “трьох так”: ставте запитання, з якими співбесідник погодиться хоча б тричі й побачите, як він охолоне та обдумає своє рішення.
Не критикуйте, а будьте вдячними
Інша думка, навіть не вигідна вам, теж заслуговує на життя. Подякуйте подумки чи словами за це. Іноді спочатку треба погодитися, перейнятися думкою співрозмовника, щоб зрозуміти й тоді переконати вже з його точки зору.
Використайте взаємну вдячність
Навіть такі речі, як притримати двері для жінки чи зробити босу комплімент згодом можуть зіграти для вас велику роль. Люди схильні бути вдячними та прагнуть повернути цей “борг”, можуть поступитися іншим разом. Звісно, не варто перед тим, як щось просити, писати “о, яка гарна зачіска” чи нахвалювати килим на стіні. Усі ці прояви мають бути щирими.
Говоріть правду
Правда часто незручна, і багатьом важко сказати “в лоб” те, про що усі думають. Ваша прямота і чесність можуть додати впевненості.
Робіть пропозиції, які актуальні в цей момент
Переговори чи розмова можуть закінчитися вашим тріумфом, а потім просто забути. Пропонуйте те, що актуально саме зараз. Наприклад, підвищення треба просити вкінці місяця та одразу оформлювати. Так і в особистому житті: хочете, щоб чоловік посидів з дитиною — сплануйте графік наперед.
Слухайте опонента і приймайте його точку зору
Іноді корисно зробити крок назад у “битві”. Розумієте, що десь були неправі? Визнайте це, не продовжуйте захищати думку, в якій самі розчарувалися. Прийняття чужої думки та спроба зрозуміти теж стануть бонусом та викличуть повагу.
Віддзеркалюйте співбесідника
Люди схожі поведінкою і зовнішніми виявами емоцій. Спробуйте віддзеркалити рухи чи положення рук “противника”, і атмосфера спілкування стане комфортнішою.
Книги, які допоможуть писати та говорити переконливо
“Психологія переконання. 50 доведених способів бути переконливим”, Ной Гольдштейн, Стів Мартін, Роберт Чалдіні
Автори цієї книги дають 50 інструментів для спілкування. Книга відкриває психологічні прийоми, які допоможуть переконати будь-кого. Стратегії переконання тут показані з наукової точки зору. Навіть трохи змінивши свої звички та підхід до людей, можна відчути величезні зміни.
“Текст, пекс, шмекс. Магія переконливих текстів”, Вільям Зінсер
Будь-які наші слова, чи то промова, чи відео, чи ділова розмова — це текст. Тож у прокачці вміння переконувати не обійтися без вивчення принципів сильного тексту.
Автор допомагає зазирнути за лаштунки створення якісних текстів та на життєвих прикладах пояснює, як писати захопливо й переконливо. Читайте — і нехай вас чують у соціальних мережах, листах та промовах. Тим більше про поширення соціальних мереж не варто й нагадувати.
“Мистецтво говорити. Таємниці ефективного спілкування”, Джеймс Борґ
Автор книги прославився завдяки дослідженням і відкриттям у сфері спілкування, розвитку особистості, мови тіла. Тепер у книзі кожен із нас може прочитати прості й ефективні поради, які змінять поведінку на роботі й в особистому житті.
Декілька цікавих лекцій та курсів про комунікацію
- Секрет чудового виступу на TED, Кріс Андерсен
У кого ще навчатися мистецтва якісних виступів, як не в куратора TED? Кріс не тільки журналіст та видавець, а й людина, яка розробила платформу. Відео коротке, але вартісне. Кріс радить перед виступом визначити головну ідею, захопити аудиторію цікавими запитаннями, використовувати метафори та перевіряти промову на зрозумілість, розповівши друзям.
- Як ефективно спланувати та провести діалог, Prometeus
Це безкоштовний курс від координатора проєктів ОБСЄ в Україні, який дозволяє по-новому поглянути на діалоги. Спілкування в діалогах може стати рушієм реальних змін. Курс допоможе дізнатися, коли взагалі потрібні діалоги, як їх правильно організувати, як управляти очікуваннями від розмови.
- Мистецтво Small Talk як бізнес-навичка, школа комунікацій “Спільна мова”
Людина, яка керує процесом спілкування, навіть розмову про погоду перетворить на щось корисне для себе. Опанувавши Small talk, ви зможете викликати симпатію ще до переговорів про важливе, забудете про незручні паузи та будете почувати себе вільно в переговорах.
Звучіть так, щоб вас чули. Досягайте цілей завдяки новим вмінням. Розмовляйте з повагою та емпатією. Ви заслуговуєте на нові досягнення, проекти й повагу від інших. Поради з нашої підбірки, книги та курси допоможуть вам досягати цілей у спілкуванні та стати переконливим. Усе не так важко, як здається.
автор Вікторія Демидюк спеціально для vsviti.com.ua