У чому успіх японських годинників

453

В годинниковій індустрії прийнято вважати, що швейцарські марки – це якісно і найчастіше – дорого, а японський годинник – це надійно, але доступно. Звичайно, у виробників Країни Висхідного Сонця також є розкішні серії, але це не робить їх менш привабливими в ціновому відношенні. І це перший секрет успіху – виняткова якість, доступна для мас.

Як працюють на батьківщині самураїв

Кажуть, що Японія – батьківщина трудоголіків. Не має значення, як там з реальними показниками ефективності праці, але з моменту виникнення на острівній країні годинникової індустрії майстри точно не відпочивали, досягаючи вершин майстерності. Прекрасний приклад – заводи Seiko. На початку 20-х років компанія зазнавала величезних збитків, ліквідуючи наслідки землетрусу, але здаватися навіть не думала. Вже через рік, у 1924-му, вона випускає перші японські годинники з логотипом Seiko, що дослівно означає «точний» (до цього вони продавалися під маркою Seikosha). Проходить трохи більше десяти років і компанія, заснована менш ніж півстоліття тому, виходить на рівень виробництва 2 мільйони годинників на рік! І це секрет успіху №2 – продовжувати працювати, постійно прагнучи до досконалості.

Все геніальне просто

Ще один японський виробник електронних пристроїв – Casio – виник в непростий післявоєнний час, а саме в 1946 році. Спочатку компанія спеціалізувалася на настільних електронних калькуляторах, потім були перші моделі японських годинників з вічним календарем і навіть цифрове фортепіано. Майже через 40 років, в 1983 році, Casio зробила переворот на ринку, випустивши протиударні і водонепроникні кварцові серії G-Shock.

Спочатку перед інженерами, які працювали над новою лінійкою, було поставлено складне завдання, що носила назву «правило трьох десяток»: наручні прилади повинні були витримати 10 бар під водою, падіння з 10-метрової висоти і безупинну роботу батарейки протягом 10 років. Понад 200 примірників було протестовано, але жоден з них не досяг максимальних відміток. Звіт про причини невдач відправився в ящик тільки через те, що керівник побачив, як маленька дівчинка кидає м’ячик на доріжку і ловить його. Так і виникла проста до геніального думка: а якщо занурити модуль годин в захисну оболонку, на зразок м’ячика?… Праця інженерів не пройшла даром, і вже на презентації улюблених в усьому світі G-Shock той самий керівник роняв, кидав і стояв на них, демонструючи приголомшливі протиударні можливості. Минуло понад 40 років, а улюблені ходики екстремалів, наприклад, Casio GA-100B-7AER, продовжують приємно дивувати і якістю, і ціною.

Крім того, Casio чітко розділяє свою продукцію по серіях, які мають свою аудиторію і представників (амбассадорів). Ми вважаємо, що це секрет успіху №3 – інноваційні технології та дизайн, серед яких для кожного знайдеться улюблений аксесуар.

А ви як вважаєте?

За матеріалами http://ua.watch4you.com.ua/japan-watches/