Прихід Ryanair в Україні: хто вилетить з ринку?

    151

    Після появи на українському ринку авіаперевезень Ryanair можна очікувати зростання конкуренції і зниження вартості квитків, заявив інвестиційний аналітик Європейського аналітичного центру Вадим Бардась, пише YouControl.

    “Якщо з Мадриду в Дублін можна замовити квиток в Ryanair за 30 євро, то в Україні тільки переліт з Харкова до Львова коштуватиме вдвічі дорожче”, – підкреслив він.

    Тому в довгостроковій перспективі ціна на внутрішні перевезення може знизитися на 50-70%, припустив експерт. Прихід Ryanair в Україні змусить МАУ суттєво знизити ціни і підвищити якість послуг, обнадіяв Вадим Бардась.

    Чартерним і транзитним авіакомпаніям бояться конкуренції з боку Ryanair не варто, впевнений голова ради “Всеукраїнського центру реформ транспортної інфраструктури” Володимир Наумов. Ця категорія вже завоювала свого постійного клієнта. За його словами, саме МАУ в першу чергу змушена буде боротися за збереження своєї частки ринку і переглянути свій сервіс. І все ж, зазначив Володимир Наумов, конкурувати між собою будуть перш за все Wizz Air і Ryanair. Причому угорський лоукостер має свої переваги. Наприклад, у Wizz Air виліт і приліт – в аеропортах зі зручним розташуванням.

    Цього року очікується вихід на український ринок ірландського лоукостера Ryanair. Експерти висловили припущення, що цей фактор може значно змінити розклад сил в галузі. Перш за все, конкуренцію відчують Wizz Air і МАУ, переконаний Володимир Шульмейстер, директор програм “Інфраструктура майбутнього” аналітичного центру “Український інститут майбутнього”.

    За його словами, в перші кілька місяців після виходу в Україну Ryanair “шоку не буде”, потрібен час, щоб оцінити наслідки. До того ж на зростаючому ринку навряд чи хтось втратить клієнтів, запевнив Володимир Шульмейстер.

    За даними Державіаслужби, авіатрафік виріс насамперед на міжнародних напрямках: на 29% за підсумками 2017 року. Тоді як всередині країни цей показник склав лише 18%.

    На ринку України в 2017 році надавали свої послуги 18 авіакомпаній, з яких 10 літали за кордон – в 43 країни. Всі разом вони перевезли за минулий рік 5,83 млн пасажирів. Конкуренцію вітчизняним авіаперевізникам склали 29 іноземних компаній, які літали в 27 країн і перевезли 4,97 млн пасажирів.

    Безперечним лідером українського авіаринку пасажирських перевезень залишається МАУ, яка заробила в 2017 році близько 18 млрд грн. На другому місці – “Роза вітрів” з доходом приблизно 3 млрд грн. Примітно, що обидві ці компанії входять в групу “Приват” Ігоря Коломойського. На третьому-п’ятому місцях розташувалися “Азур Ейр” (1-1,5 млрд грн.), “Янейр” (650-700 млн грн.) і Atlasjet (600-650 млн грн.).