У Росії розповіли про “трьох китів”, на яких тримається антиукраїнська брехня Кремля

    146
    Путін в телевізорі

    У висвітленні української політики російською пропагандою ключовими є три методи, завдяки яким Кремлю вдається “зомбувати” громадян РФ, а також впливати на значну частину населення України.

    Про це йдеться в аналітичній доповіді російського опозиціонера, соратника вбитого Бориса Нємцова Іллі Яшина “Гібридна агресія Кремля”.

    Першим методом він називає “мову ненависті”.

    “Росія визнала підсумки українських виборів, Володимир Путін неодноразово зустрічався з президентом України Петром Порошенком і вів з ним офіційні переговори. Проте це не заважає російським телеканалам називати українське керівництво “київської хунтою”, яка перебуває при владі незаконно”, – зазначає Яшин.

    Крім того, незважаючи на те, що українські військові захищають свою країну від окупантів, вони іменуються кремлівською пропагандою не інакше як “карателі” і “бандерівці”. Водночас, озброєних прихильників фейкових “ДНР” та “ЛНР” шанобливо називають “ополченцями”.

    “Найчастіше нападки на Україну в ефірі російських телеканалів тісно переплітаються з антиамериканською риторикою. Наприклад, у квітні 2016 року дійшло до того, що одіозний кремлівський пропагандист Дмитро Кисельов порівняв політику США щодо України з політикою нацистської Німеччини, продемонструвавши в ефірі портрет Гітлера і продекламувавши цитату, яку йому приписують”, – додав Яшин.

    Другим прийомом Яшин називає дезінформацію.

    “Кремлівські ЗМІ систематично підтасовують і фабрикують факти, щоб ввести в оману свою аудиторію. Яскравий приклад – висвітлення трагедії, пов’язаної з крахом малайзійського “Боїнга”, збитого в небі над Донбасом 17 липня 2014 року. За підсумками розслідування міжнародної Об’єднаної слідчої групи встановлено, що літак був збитий ракетою, випущеною з російського комплексу “Бук” із території, підконтрольної терористам (після чого “Бук” повернувся на територію Росії). У свою чергу кремлівська пропаганда висунула версію про те, що “Боїнг” був збитий українським винищувачем”, – ілюструє свої слова Яшин.

    Третім видом брехні Яшин називає провокаційну брехню.

    “Висвітлюючи українські події, пропагандисти Кремля часто створюють брехливі інформаційні приводи, які спрямовані на збудження ненависті до українських військових і офіційних осіб. Кричущий приклад такої брехні – сюжет на Першому каналі про те, як українські військові, які зайшли у Слов’янськ, стратили на площі дитину, розп’явши її на очах у його матері та жителів міста. Приїхавши до Слов’янська, журналісти опитали численних городян, але не знайшли жодного свідчення страти дитини. Навпаки, жителі зазначали коректну поведінку українських військових, які увійшли в місто після відступу російських терористів”, – пише Яшин.

    В результаті скандалу Перший канал визнав, що підтверджень історії про “розп’ятого хлопчика” не має, але цинічно відмовився вибачатися.