Apple погодилася виплатити $95 млн для врегулювання колективного позову, який звинувачує її голосового помічника Siri в несанкціонованому записі та передачі особистих розмов користувачів рекламодавцям. Власники мобільних пристроїв заявили, що Apple регулярно записувала їхні приватні розмови після випадкової активації Siri, а потім передавала ці дані третім сторонам, включаючи рекламодавців.
За повідомленням Reuters, компанія Apple досягла попередньої угоди у справі про порушення конфіденційності, в рамках якої користувачі можуть отримати до $20 за кожний пристрій з Siri, яким вони користувалися. Голосові помічники зазвичай активуються за допомогою “гарячих фраз” на кшталт “Привіт, Siri”. Однак позивачі вказали, що навіть випадкові згадки певних брендів або тем надалі викликали показ таргетованої реклами.
Наприклад, два заявники повідомили, що після обговорення кросівок Air Jordan та ресторанів Olive Garden їм стала пропонуватися реклама цих продуктів. Інший позивач заявив, що отримав прицільну рекламу медичного характеру після розмови з лікарем, яка, як він вважав, була повністю приватною. Позов охоплює період, який починається з 17 вересня 2014 року і закінчується 31 грудня 2024 року, коли в Siri було впроваджено функцію “Привіт, Siri”.
За попередніми оцінками, учасниками колективного позову є десятки мільйонів людей, які можуть отримати до 20 доларів за кожний пристрій з підтримкою Siri, наприклад iPhone та Apple Watch. Apple, своєю чергою, заперечує будь-які порушення, але погодилася на врегулювання для уникнення подальших судових розглядів. Представники Apple та їхні юристи поки не відповіли на запити про коментарі.
Юристи позивачів також не надали коментарів, але, як очікується, вони запросять до $28,5 млн як гонорари та $1,1 млн на покриття витрат із фонду врегулювання. Варто зазначити, що аналогічний позов від імені користувачів голосового помічника Google перебуває на розгляді в суді, а позивачів в обох справах представляють одні й ті самі юридичні фірми. Справа проти Apple, зареєстрована під номером 19-04577, може стати важливим прецедентом у питаннях конфіденційності та використання персональних даних голосовими помічниками.