Державна програма «Національний кешбек» спричинила значне зростання продажів українських товарів. За результатами дослідження Асоціації ритейлерів України та аналітичної компанії Num8erz, продажі вітчизняних продуктів збільшилися на 9,5% лише за два місяці після запуску ініціативи.
Ефект «Національного кешбеку» помітний у кількох аспектах:
- Зростання гривневого виторгу: на 4%.
- Популярність основних харчових продуктів: продаж молочних продуктів, хліба та м’яса піднявся на 10,6%.
- Перемикання попиту на українські товари: споживачі на 12% частіше обирають вітчизняну молочну продукцію та кондитерські вироби замість імпортних.
- Лояльність споживачів: 30% покупців купують товари з програми, які складають 75-100% їхніх покупок.
«Програма мала більший вплив на категорії споживачів, визначені як “чутливі до ціни” та “скоріше чутливі”. Для них програма є додатковою підтримкою та чинником вибору українських товарів», — зазначено у дослідженні.
Аналіз охоплював дані про споживчу поведінку до запуску «Національного кешбеку» та протягом двох місяців після старту програми. Результати підтверджують її ефективність у підтримці локальних виробників і стимулюванні внутрішнього ринку.