Новозеландська компанія Dawn Aerospace повідомила про проведення нового циклу випробувань прототипу космоплана Mk-II Aurora з ракетним двигуном на гасі та перекисі водню. Прототип перевершив колишні показники швидкості та висоти підйому в 3 та 5 разів відповідно. Він розігнався майже до швидкості звуку і повинен буде невдовзі її подолати, щоб колись забезпечити до двох запусків корисного навантаження на добу до стратосфери або на низьку орбіту.
Рік тому прототип космоплана Mk-II Aurora завдовжки 4,5 м міг розганятися всього до 315 км/год і підіймався на 1800 м. Але в ході останньої серії випробувань раніше цього літа прототип піднявся на висоту 15 000 м і розігнався до швидкості 0,9 Маха. До подолання звукового бар’єру залишилося всього нічого. Це буде зроблено пізніше прототипом Mk-IIA, а прототип Mk-IIB досягне гіперзвукових швидкостей.
Метою компанії Dawn Aerospace заявлено створення багаторазового засобу доставки невеликого корисного навантаження на висоту від 30 до 100 км, а також виведення до 250 кг корисного навантаження на низьку навколоземну орбіту у разі використання одноразового верхнього ступеня. У стратосфері літак на ракетному двигуні зможе підіймати до 900 кг корисного вантажу. Як вважають у Dawn Aerospace, заявлений діапазон висот не охоплений як повітряними кулями, так і супутниками.
Стратегія компанії полягає в тому, щоб підбиратися до багаторазових засобів доставки корисного навантаження поступово, освоюючи все складніші місії як за обсягом вантажу, так і за висотами. Головною перевагою запропонованого підходу та його реалізації у вигляді космоплана з фактично ракетним двигуном є можливість якнайшвидшої підготовки судна до повторного запуску. Протягом доби космоплан може здійснювати два повноцінні комерційні польоти.