Старі розширення для Chrome перестануть працювати вже 3 червня

    227

    З 3 червня Google розпочне реалізацію свого плану відключення розширень для Chrome формату Manifest V2, що може вплинути на роботу блокувальників реклами. Перші зміни помітять користувачі попередніх версій браузера.

    Відключення розширень Chrome, створених з використанням фреймворку Manifest V2, розпочнеться 3 червня і на початковому етапі торкнеться користувачів бета-версій браузера, у тому числі на каналах Dev та Canary.

    “Якщо у користувачів все ще встановлені розширення Manifest V2, деякі з них почнуть бачити попереджувальний банер при відвідуванні сторінки управління розширеннями, – chrome://extensions – що інформує їх, що деякі (Manifest V2) встановлені ними розширення скоро перестануть підтримуватися”, – повідомила Google у блозі Chromium.

    Для користувачів стабільної версії Chrome відключення розширень старого зразка відбуватиметься «поступово протягом найближчих місяців», щоб «завершити перехід до початку наступного року». Розробник прагне підштовхнути всіх користувачів до альтернативних і актуальніших розширень, створених на фреймворку Manifest V3 — він, за словами компанії, є більш безпечним і конфіденційним. Google витратила кілька років, щоб спонукати спільноту відмовитися від Manifest V2. Хоча Manifest V3 і призначений для захисту користувачів від агресивного збору даних, фреймворк нового зразка критикується через свої вимоги, які можуть порушити роботу блокувальників реклами.

    З таким формулюванням питання Google не згодна, адже «понад 85% розширень, що активно підтримуються, в Chrome Web Store використовують Manifest V3, а всі найпопулярніші розширення для фільтрації контенту мають доступні версії Manifest V3 — користувачі можуть вибирати між AdBlock, Adblock Plus, uBlock Origin і AdGuard», зазначається у блозі компанії. Це справді так: вже випущене розширення uBlock Origin Lite на основі Manifest V3, але 37 млн ​​користувачів, як і раніше, користуються версією розширення на основі Manifest V2.

    Нова версія фреймворку, втім, в окремих випадках справді загрожує знизити ефективність блокувальників реклами. «Наразі наші списки фільтрів оновлюються автоматично — часто кілька разів на день. Так що якщо ви побачите рекламу, якій вдалося обійти фільтр блокування, вона, як правило, відразу видаляється завдяки цим оновленням. Manifest V3 зробив так, що ми більше не зможемо виробляти ці типи оновлень таким самим чином», – попереджають Adblock. Але розробник вже знайшов спосіб обійти це через оновлення списку диференціальних фільтрів і сподівається, що користувачі різниці не помітять.

    Щоб ще більше підштовхнути користувачів та розробників до Manifest V3, Google також планує видалити мітку «Рекомендовані» з розширень на основі Manifest V2 в магазині Chrome. Розробники матимуть змогу підтримувати розширення старого зразка до червня 2025 року.