Вчені виявили в космосі молекулу унікального типу

Американські астрономи з Массачусетського технологічного інституту виявили в 5,5 тис. світлових років від Землі особливий тип молекул, що ніколи раніше не зустрічався в космосі. Сполука опинилася в туманності N6334 Котяча Лапа, розташованій в сузір’ї Скорпіона. Дослідження опубліковане у науковому виданні The Astrophysical Journal Letters (TAJL).

Емісійна туманність Котяча Лапа є гігантською областю зіркоутворення. Вона містить зірки з масою близько десяти мас Сонця, що виникли останні кілька мільйонів років.

У ході аналізу даних спостережень вчені з’ясували, що в туманності містяться молекули 2-метоксиетанолу, що складаються з 13 атомів. Вони також виявилися одними з найбільших молекул, коли-небудь знайдених за межами Сонячної системи.

“Коли ми спостерігаємо міжзоряні джерела за допомогою радіотелескопів, ми можемо збирати обертовий сигнал від газоподібних молекул у цих регіонах космосу. Оскільки молекули в космосі підпорядковуються тим самим законам квантової механіки, що й на Землі, обертальні переходи, які спостерігаються в даних телескопа, повинні збігатися з виміряними в лабораторії”, — пояснив провідний автор дослідження, астрохімік Закарі Фрід.

Вчені зазначили, що такі молекули рідко зустрічаються в космосі через складність утворення.

Команда сподівається, що отримані результати можуть бути основою для майбутніх досліджень щодо виявлення інших, ще не виявлених молекул у космосі.