У Китаї введено в експлуатацію найбільший у світі повністю електричний контейнеровоз

    32

    У понеділок державна компанія China Ocean Shipping Group (Cosco) розпочала регулярні морські контейнерні перевезення між двома прибережними містами — Шанхаєм та Нанкіном, використовуючи повністю електричний контейнеровоз Greenwater 01. Судно побило відразу кілька світових рекордів у своїй області, ставши найбільшим, найважчим, вантажопідйомним і найбільш завантаженим акумуляторами.

    Судно оснащене основною батареєю потужністю понад 50 000 кВт·год. Батареї використовуються літій-залізо-фосфатні (LFP) у стандартних 20-футових контейнерах. Кількість контейнерів можна нарощувати для збільшення дальності ходу. Кожен контейнер з акумуляторами додає до системи живлення судна 1600 кВт·год.

    Для аналогічного рейсу на дизельному паливі судну знадобилося б щонайменше 10 т пального. Очікується, що кожні 100 морських миль (185 км) повністю електричний контейнеровоз зберігатиме від спалювання по 3,9 т палива, значно скорочуючи викиди CO2.

    Довжина електричного контейнеровоза Greenwater 01 досягає 120 м, ширина – 24 м. Максимальна швидкість судна сягає 19 км/год. Члени екіпажу контейнеровоза пройшли спеціальну підготовку для правильного гасіння спалаху акумуляторних блоків. Очевидно, що традиційні засоби – вода і вуглекислотна піна – для акумуляторів, що містять літій, не годяться. Гасити їх необхідно спеціальним газом на основі з’єднання вуглецю, фтору та водню.

    Переведення водного вантажного транспорту на екологічні джерела хвилює владу безлічі розвинених країн. У Європі бачать вихід у паливних осередках на водні. Наприклад, цього року Рейном почав курсувати контейнеровоз на водневому паливі. Він вдвічі менший за китайський Greenwater 01, але для своїх завдань його буде достатньо. І таких прикладів стає дедалі більше.