Стартап Boom Supersonic повідомив, що Федеральне управління цивільної авіації (FAA) видало дозвіл на перший політ демонстратора XB-1 з перевищенням швидкості звуку. Політ відбудеться в невизначеному майбутньому на базі ВПС США «Едвардс» двома затвердженими коридорами. Перший політ з подолання швидкості звуку стане авансом розробникам від FAA або актом довіри, щоб зміцнити становище компанії у сфері відродження цивільної надзвукової авіації.
Раніше компанія Boom Supersonic повідомляла, що прототип XB-1 здійснить 20 дозвукових польотів, перш ніж перейде до етапу випробувань на швидкостях понад 1 Мах. Перший у своїй історії політ XB-1 здійснив місяць тому. Він пробув у повітрі 12 хв і розігнався до 455 км/год. Швидкість звуку долається на позначці 1224 км/год. Інакше висловлюючись, прототип повинен потроїти швидкість свого польоту. Для абсолютно нового і ще не випробуваного обладнання це стане ризикованим заходом, адже не дарма заплановано цілих 20 дозвукових польотів, перш ніж XB-1 подолає 1 Мах.
«Після успішного першого польоту XB-1 я з нетерпінням чекаю на його історичний перший надзвуковий політ, — сказав Блейк Шолль [Blake Scholl], засновник і генеральний директор Boom Supersonic. — Ми дякуємо Федеральному авіаційному управлінню за підтримку інновацій та надання можливості XB-1 продовжувати виконувати свою важливу роль у забезпеченні майбутнього надзвукових польотів».
Перші три надзвукові польоти літак XB-1 послідовно здійснить на швидкостях 1,1, 1,2 і 1,3 Маха. Можна припускати, що випробування будуть проводитися за раніше затвердженим планом і прототип здійснить 20 дозвукових випробувальних польотів, які йому покладено, і лише після цього підніметься в повітря для подолання планки в 1 Мах.
На основі випробувань прототипу XB-1 компанія Boom Supersonic та її партнери сподіваються до кінця десятиліття створити цивільний надзвуковий літак Overture для перевезення приблизно 60 пасажирів на швидкості до 1,7 Маха. Це вдвічі скоротить трансатлантичні перельоти. Щоб це стало можливим, компанія повинна не тільки створити новий планер і двигуни.
Але головне, що нова платформа має бути досить тихою для польотів над суходолом. Нині цього немає. Прототип XB-1 такий самий галасливий, як і військові надзвукові літаки, тому FAA зробило для нього виняток для перших надзвукових випробувань над територією США. У майбутньому цивільні надзвукові літаки мають літати так само тихо, як їхні дозвукові колеги. І в цьому є суть нового проєкту.