Астрономи знайшли загадкові зірки в центрі Чумацького Шляху

Астрономи Лундського університету у Швеції виявили загадкові молоді зірки у центрі Чумацького Шляху. Про відкриття повідомляється у статті, опублікованій у журналі The Astrophysical Journal Letters.

Дослідники вивчили групу з трьох зірок, розташованих у зоряному скупченні в ядрі галактики та прихованих за хмарами газу і пилу, що блокують світло. Раніше вчені висунули гіпотезу, що ці об’єкти можуть бути надзвичайно молодими. Для визначення віку було проаналізовано дані інфрачервоної спектроскопії високої роздільної здатності, отримані телескопом Кек II на Гаваях та виміряно вміст заліза у кожної з зірок.

Нові результати підтвердили це припущення та показали значний розкид у вмісті заліза. Відповідний вік зірок варіюється від 100 мільйонів до приблизно 1 мільярда років, що контрастує з віком самої області галактики, яка вважається однією з найдавніших. Спостереження можуть пояснюватися тим, що в ядерному зоряному скупченні, попри його великий вік, відбувається активне зіркоутворення. Таким чином, області в ядрі галактики неймовірно неоднорідні, що може вказувати на схожі властивості галактик у ранньому Всесвіті.