Вчені: по нашій галактиці блукають трильйони планет-ізгоїв земної чи меншої маси

Вчені виявили другого кандидата у планети-ізгої земної маси. Безпосередньо такі об’єкти побачити не можна — вони самотньо подорожують міжзоряним простором і абсолютно темні. Засікти таку планету можна лише за ефектом мікролінзування, коли вона своєю гравітацією змінює яскравість фонової зірки при проходженні поряд з нею. Нове відкриття показало, що планет-ізгоїв набагато більше, ніж очікувалося. У нашій галактиці їх у 20 разів більше, ніж зірок.

У процесі формування планетних систем планети меншої маси можуть бути найлегше викинуті із системи в процесі складних гравітаційних маневрів зародків планет більшої маси. Це змушує припустити, що більшість планет-ізгоїв, які самотньо летять між зірками, земної або меншої маси. Дев’ять років спостережень за програмою пошуку планет-ізгоїв за ефектом мікролінзування дозволяють вважати, що таких планет у Всесвіті незліченна кількість.

Так, за даними групи вчених NASA та японського Університету Осаки, які користувалися результатами програми на базі роботи обсерваторії Університету Маунт-Джон у Новій Зеландії, у нашій галактиці трильйони планет-ізгоїв земної чи меншої маси. Фактично, їх може бути в 20 разів більше, ніж зірок у Чумацькому Шляху, або в шість разів більше, ніж світів, що кружляють своїми орбітами навколо зірок у нашій галактиці.

Робота з аналізу демографії блукаючих світів та робота з виявлення другого кандидата в такий світ-втікач будуть трохи пізніше опубліковані в журналі The Astronomical Journal. Нове дослідження також дозволило змінити оцінку ймовірностей виявлення планет-ізгоїв майбутнім космічним телескопом ім. Ненсі Грейс Роман. Цей телескоп матиме найширше поле огляду і зможе реєструвати множинні випадкові події типу мікролінзування. І якщо раніше від нього чекали виявлення близько 50 планет-ізгоїв земної маси, то тепер вчені передбачають можливість виявлення щонайменше 400 таких світів!