В Японії створюють 140-метровий плавучий повербанк для перевезення електрики океаном

    708

    Перехід до нейтральної вуглецевої енергетичної інфраструктури викличе ще більше перекосів за рівнем забезпечення різних регіонів джерелами енергії. У когось її буде надміру, а комусь не вистачатиме. Частково вирішити цю проблему покликана концепція «акумуляторного танкера», який розробляє молода японська компанія PowerX. Перше судно для перевезень електроенергії на середні відстані зійде зі стапелів у 2025 році.

    Як пояснюють представники японського стартапу, можливості подібних танкерів із транспортування електроенергії на далекі відстані зараз стримуються виключно щільністю зберігання електроенергії в масових літієвих акумуляторах типу LFP, які компанія має намір виробляти самостійно з урахуванням специфіки їхньої експлуатації на морському транспорті. Суть пропозиції PowerX проста – компанія збирається випускати морські танкери, здатні перевозити електроенергію, що зберігається у великих акумуляторних системах, на значні відстані.

    Судно Battery Tanker X першого покоління, як очікується, у максимальній конфігурації зможе перевозити до 96 систем зберігання електроенергії сукупною ємністю 241 МВт·год на відстань близько 300 км. Як тільки фахівцям вдасться підвищити щільність зберігання електроенергії в батареях, танкерам PowerX будуть по плечу і вищі ємності у поєднанні з більш тривалими подорожами.

    Дебютний танкер повинен мати довжину 140 метрів, ширину 18,6 метра і осадку не більше 6 метрів. Фірмові станції експрес-зарядки пропонується встановлювати в морських портах, що мають адекватну інфраструктуру для передачі подібної потужності на бортові акумулятори. Заряджання одночасно вестиметься відразу по кількох каналах, портали для підключення кабелів передбачені по кожному з бортів.

    Судно має просунуту систему моніторингу за станом акумуляторів, власну систему підзарядки із сонячних батарей, а також адекватну систему охолодження.

    Суднобудівна компанія з Японії, з якою співпрацює стартап, має намір спустити на воду перший танкер у 2025 році, вже за рік він візьме участь у тестових перевезеннях. Подібні танкери можуть випускатися в різних типорозмірах за спектром розв’язуваних завдань. Вони допоможуть оптимізувати оборот електроенергії між острівними державами регіону, хоча засновники PowerX переконані, що застосування таким танкерів знайдеться у всьому світовому океані.