За минуле сторіччя світ повністю змінився – на зміну кінним візкам і екіпажам прийшли автомобілі, чия конструкція і принцип дії удосконалюється досі, а разом з ними поліпшуються і дороги, якими ці самі автомобілі їздять. Сьогодні нам вже важко уявити собі життя без машин, істотно її спростити і нівелювати співвідношення “відстань-час”, наблизивши міста та країни один до одного – якщо раніше для того, щоб дістатися до сусіднього міста, треба було скакати верхи добу безперервно, то сьогодні можна проїхати ту ж саму відстань набагато швидше і комфортніше. Хоча є одне “але” – поїздка навряд чи стане комфортною, якщо під колесами не виявиться гарної дороги =) У цій невеликій добірці ми об’їздимо земну кулю в пошуках про 5 найдорожчих доріг у світі, порівняємо їх якість і дізнаємося, в яких країнах вони знаходяться.
Автомобільні дороги, а особливо – важливі магістралі – давно вже перестали бути одним лише шаром асфальту, покладеним на підготовлений грунт. Сьогодні це багатошарове покриття, здатне протистояти погодним і тимчасовим впливам, але навіть саме якісне дорожнє полотно вимагає постійного догляду, обслуговування та ремонту для підтримання його у первісному стані.
До цього питання серйозно підходять в Китаї, де дороги є символічним інструментом зміцнення державності. Ця країна знаходиться на 5 місці в нашому списку найдорожчих доріг.
Мінімальна вартість кілометра китайської магістралі становить $ 2 млн (частина шосе на північному заході Китаю), максимальна – понад $ 71 млн (швидкісна магістраль Чанде-Джішу), в середньому Китай витрачає на будівництво кілометра дороги $ 11 мільйонів.
Більш дорогі дороги прокладені в Німеччині – країні автобанів. Німці завжди скрупульозно ставилися до якості своїх доріг і ніколи на цьому не економили. Причому мова йде не тільки про магістралях і шосе – навіть звичайні вулиці міст і сіл вражають своїм зовнішнім виглядом.
В якості прикладу можна навести 2,4-кілометрову ділянку одній з німецьких вулиць, верхній шар якого був експериментально замінений 7-сантиметровим шаром шумопоглинаючого асфальту. Середня вартість 1 км цієї восьмисмугової дороги склала € 2.75млн, а вартість ремонту однієї смуги в разі потреби складе трохи менше півмільйона. Середня ж вартість кілометра автомагістралі в Німеччині складає € 19 мільйонів.
Порівняно більш дорогими можна назвати автомобільні дороги в США, хоча це досить складне порівняння – вартість дороги сильно залежить від місцевості, де вона будується, її призначення та багатьох інших обставин, тому на території Штатів можна знайти як досить дешеві, так і дуже дорогі дороги. За середньою ціною Сполучені Штати посідають третє місце в рейтингу найдорожчих доріг у світі.
В американській статистиці вартості доріг завжди вказується ціна кілометра однієї смуги дорожнього покриття, і коливається вона останнім часом між $ 1,2 млн (за 1 км самої звичайної автостради) і $ 117,5 млн (ділянка шосе в Бостоні з безліччю тунелів і естакад). США одна з найбільш “швидких” країн в питаннях будівництва доріг, при цьому швидкість ніяк не позначається на якості кінцевого продукту.
Найдорожчими європейськими дорогами може похвастати Швейцарія, магістралі й звичайні автодороги якої так само бездоганні, як і вся швейцарська промисловість та продукція.
Довгий час рекордсменом за вартістю був будь швейцарський тунель – на будівництво 1 км такої дороги йшло в середньому близько € 40 мільйонів, але недавно рекорд був побитий …
Найдорожча дорога в світі це – федеральна дорога Адлер – Альпіка-Сервіс, середня вартість кілометра якої склала $ 140 мільйонів.