Бруд на виборах-2019: як намагаються обвалити рейтинги топ-політиків України

    224

    Офіційно президентська виборча кампанія в Україні ще не стартувала, але боротьба цього літа розгорнулася неабияка.

    Бруд так і попер з усіх дірок: судячи з того, що коїться в Інтернеті, та й не тільки там, політтехнологи майбутніх учасників виборів повним ходом задіяли чорний піар проти опонентів.

    OBOZREVATEL вивчив, кому і як намагаються обвалити рейтинг, і склав топ-список об’єктів, яких атакують чорнухою.

    МІСЦЕ №1: АНАТОЛІЙ ГРИЦЕНКО

    Судячи з обсягу бруду, що в першу чергу виливається в Інтернеті, чільне місце серед об’єктів чорних політтехнологій посідає лідер партії “Громадянська позиція”, екс-міністр оборони України (2005-2007 рр.) Анатолій Гриценко.

    Проти даного політика цього літа розгорнулася справді масова і масштабна атака із застосуванням чорного піару. Причому чорний піар ллється як від команд опонентів в Україні, так і з путінської Росії.

    Facebook

    У Facebook політику присвятили цілу низку чорнушних сторінок, чимало з яких там же ставлять на рекламу – тобто регулярно виділяють гроші на збільшення читачів цього бруду.

    Систематично витрачаються гроші і на рекламу окремих постів з цих сторінок – для збільшення їхнього охоплення і переглядів.

    “Новини” про ці сторінки роздають у інтернет-ЗМІ:

    До газет:

    І навіть на телевізор по регіонах України:

    Зрозуміло, що десь за гроші, а десь і на “партнерських” умовах.

    Отримує гроші і пошукова система Google – за платне просування зазначених сторінок. Все це через систему Google Ads. Так, щоб у пошуковику за запитом “Гриценко” людині відразу було продемонстровано бруд про політика.

    А ось розцінки від Google Ads за запитом “Гриценко” за клік:

    Google і YouTube

    Крім цього, за допомогою гугловської рекламної системи Google Ads за гроші роздаються по українських сайтах, і у першу чергу медійних, банери з чорним піаром проти Гриценка.

    Здебільшого такі банери ведуть на публікацію явно замовного і заангажованого характеру на сайті УНІАН (який належить Ігорю Коломойському), де Гриценку без суду і слідства вже виносять жорсткий вердикт – злочинець:

    Судячи з відкритої статистики над самою публікацією – нагнали вже понад 100 тис. переглядів за місяць.

    Запускають рекламу і на YouTube. Така реклама вже дорожча за перераховані вище. Так, цього літа в першу чергу наганяли перегляди на відео від Олександра Дубинського, працівника телекомпанії 1+1, яка також належить Коломойському.

    На відео Дубинський ображає Гриценка. За місяць завдяки рекламі і грошам це відео набрало майже 6,5 млн переглядів. А це десятки тисяч доларів.

    Чорнуха на телебаченні

    У травні на каналі Коломойського 1+1 у передачі “Українські сенсації” прокрутили дикуватий сюжет, де фото Гриценка використовують нібито сатаністи.

    Телеканал “Прямий” явно отримав замовлення “мочити” Гриценка – там регулярно виходять сюжети, спрямовані на очорнення політика:

    Замовні статті

    По зливних бачках в інтернеті розганяються статті замовного характеру:

    Замовні брифінги

    У червні в інформагентстві “Інтерфакс-Україна” лідер громадської організації “Захист і допомога” Андрій Пелюховський, політолог Дмитро Снєгирьов і журналіст, підполковник запасу Збройних сил України Олександр Холява провели брифінг “Корупція в Міністерстві оборони за попередніх режимів”.

    І при цьому основну увагу приділили саме Гриценку.

    Екс-нардеп Єгор Фірсов пояснив у своєму Facebook, що всі зазначені персонажі – “активісти за викликом”.

    Чорнушні листівки та наліпки на вулицях

    На вулиці розклеюють листівки та наліпки провокаційного чорнушного характеру:

    “Мочилово” з Росії

    Включився в боротьбу з Гриценком і Кремль: цього літа проти політика Слідчий комітет РФ порушив другу кримінальну справу:

    МІСЦЕ №2: ПЕТРО ПОРОШЕНКО

    Президент України Петро Порошенко, на відміну від Гриценка, представник влади. І критика на його адресу – це часто об’єктивний процес.

    Однак все ж ставимо Порошенка на друге місце, оскільки він став об’єктом потужного поливання брудом в першу чергу з боку російської пропаганди, що спонсорується Кремлем. А це, як відомо, величезний ресурс і величезні гроші.

    Facebook

    Проти Порошенка, так само як і проти Гриценка, створюють образливі сторінки у Facebook:

    Щоправда, судячи з кількості підписників, на рекламу їх не ставлять і успіхом вони не користуються. Все ж таки створений у США Facebook – це не найзручніша для роспропаганди соцмережа. Інша річ ВКонтакте.

    На офіційному Twitter-акаунті Порошенка у коментарях часто можна побачити кремлівських ботів:

    Як відомо, кухар Володимира Путіна Євген Пригожин утримує так звану “Фабрику тролів” – армію кремлеботів, готову поливати брудом будь-якого ворога путінської системи.

    Google і YouTube

    Кремлеботи ж, судячи з усього, домоглия у червні, щоб Google за запитом “поросенок” видавав Порошенка. Про що тут же розтрубили провідні російські ЗМІ:

    Регулярно і активно поливають брудом Порошенка і на YouTube. Зокрема у блогера Анатолія Шарія, який втік з України та який часто ллє воду на млин Кремля, Порошенко – один з улюблених об’єктів:

    Чорнуха на телебаченні

    На російських федеральних телеканалах часто лунає у сюжетах щодо України, що Порошенко – п’яниця. Зокрема центральний Перший канал дуже любить такі брудні натяки:

    Ще одна улюблена тема роспропаганди і людей, які їй підігрують – костюми Порошенка:

    Часті також, на жаль, в соцмережах і антисемітські випади на адресу Порошенка.

    МІСЦЕ №3: ЮЛІЯ ТИМОШЕНКО

    Лідер “Батьківщини” Юлія Тимошенко посідає третє місце в рейтингу атак з елементами чорного піару на її адресу.

    Facebook

    Брудні сторінки в соцмережі створюють і на Тимошенко:

    YouTube

    По-чорному працює проти неї і низка відеоблогеров на YouTube:

    Тимошенко часто пригадують цілування з Путіним, кабальний газовий контракт і швидкий перехід на високі підбори після інвалідного візка.

    УНИКНУВ МІСЦЯ: СВЯТОСЛАВ ВАКАРЧУК

    Масовано атакувати, судячи з усього, також збиралися і співака Святослава Вакарчука. Навесні запускали банери про його нібито зв’язки з олігархом Віктором Пінчуком.

    І навіть створили сторінку у Facebook:

    Однак повного ходу всій цій справі не дали. 24 серпня Вакарчук не став оголошувати про свої наміри балотуватися і уникнув місця у зазначеному вище рейтингу. Принаймні поки що…



    • інші новини