Найбільший проект за десятиліття: Україна відкрила тунель в Європу

    337

    В Україні в четвер, 24 травня, відкрили один з найбільших інфраструктурних проектів за останні десятиліття – Бескидський залізничний тунель, який є важливою логістичною складовою маршрутів експорту української продукції до Європи.

    “Це проект, завдяки якому Україна стає ще ближчою до Європейського Союзу, а Євросоюз – до України. Адже він – частина міжнародного транспортного коридору, який іде по території Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та далі на Схід”, – написав у Facebook президент Петро Порошенко.

    За його словами, тут проходить до 40% українських транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.

    “Бескидський тунель – це символ масштабного оновлення країни та переходу до сталого розвитку”, – наголосив Порошенко.

    Під час відкриття тунелю президент зазначив, що плани на це будівництво існували ще в 1998 році, проте побудувати об’єкт вдалося тільки за останні чотири роки.

    “І ми зробили це на сім місяців раніше запланованого, вклавшись в кошторисну документацію”, – підкреслив Порошенко.

    Бескидський тунель розташований в Карпатах, на Бескидському перевалі. Він відноситься до п’ятого пан’європейського транспортного коридору (Італія – Словенія – Угорщина – Словаччина – Україна).

    Довжина нового тунелю становить понад 1700 метрів, таким чином він є другим в Україні після Лутугинського, в Луганській області. Його максимальна глибина – 180 метрів від поверхні Бескидського хребта.

    Пропускна спроможність транспортного об’єкта збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу. При цьому швидкість руху поїздів збільшиться з 15-40 до 60-70 км/год.

    Загальна вартість будівництва Бескидського тунелю оцінюється у 2,9 млрд гривень. Проект реалізувався на кредитні кошти, надані Україні Європейським банком реконструкції та розвитку та Європейським інвестиційним банком.

    Новий Бескидський залізничний тунель побудований у 22 м від старого, який створили ще у 1886 році за імператора Австрійської імперії Франца Йосифа I. Тоді транспортний об’єкт розроблявся як перехід зі східних регіонів Австро-Угорщини до Центральної Європи і мав пов’язувати Закарпаття з українськими землями, які перебували під владою імперії.



    • інші новини