Мед вигідніше продавати у маленьких баночках. Такі купують на подарунки. Про це розповів Gazeta.ua засновник бренду Be Honey Роман Бака. Заснував свою марку півтори роки тому.
“Найщасливіший день у моєму житті – коли почав розвивати власну марку меду. До того працював у банку. Пасіка – це сімейна справа. Нею 35 років тому почав займатися ще мій дідусь. Цього літа викачав 3 тони меду. Більшу частину вже продали“, – говорить Роман.
За його словами, українці недооцінюють мед. Не знають, яким він має бути. Хочуть рідкий. Таким може бути тільки акацієвий мед – і тільки влітку. Інший кристалізується. У супермаркетах мед роблять рідким – розтоплюють, додають щось. Зростає попит на місцеві продукти, здорове харчування. З’являються покупці, які цінують натуральне. Це наштовхнуло на думку про власну марку.
У справу вклав 30 тис. грн. Гроші пішли на закупівлю тари, наліпок, спеціального паперу та транспортні витрати. Мед продає через інтернет та магазини натуральних продуктів.
“У банку моїм клієнтом був власник мережі кіосків біля станцій метро. Він запропонував продавати мед через кіоски. Розфасували в звичайні півлітрові банки й поставили на вітрини. За три місяці не продали жодної. Тоді я зрозумів, що цей формат – не наш. Треба орієнтуватися на іншого покупця“, – говорить Роман Бака.
Найдешевша баночка меду коштує 40 гривень. Важить 250 грамів. Найдорожче продають подарунковий набір із шести баночок у подарунковій коробці. Коштує 800 гривень.
“Запропонував продавати мед через крамниці натуральних продуктів. Там сказали:”Якраз шукали виробника меду”. Такі крамниці цікавить не тільки натуральний продукт, але й те, як його подають. Брали участь у ярмарках продуктів українського виробництва. Там були й інші виробники меду. Їх конкурентами важко назвати, бо всі разом задовольняємо тільки 5% від потреб ринку“, – говорить Роман.
21 кілограм меду Be Honey відправили в Йорданію. Мають англомовну версію сайту. Отримують замовлення з інших країн. Іорданець замовив 6 баночок меду на подарунки друзям. Мед їм сподобався. У справах був в Україні. Замовив ще 21 кілограм.
“Наш покупець – офісний працівник. Турбується про своє здоров’я, але не має часу ходити по ринкам чи шукати знайомих пасічників“, – говорить співзасновниця бренду Ксенія Городецька.
Мед у невеликих баночках замовляли на корпоративні подарунки великі компанії. Купують по 200-400 баночок. Найбільше замовили 600. З часом почали розробляти медові десерти. У банку з медом додають горіхи, соняшникове насіння. Готують і шоколадну пасту з подрібненими горіхами. Десерти беруть для подарунків гостям на весілля. Замовляють по 30-50 штук.
“Горіхи не впливають на властивості меду. Такі солодощі довго зберігаються. Їх часто замовляють для маленьких дітей або ті, хто слідкує за здоров’ям. Ними замінюють цукерки“,- каже Ксенія.