За результатами опитування від Rakuten Viber, яке охопило понад 5 тисяч користувачів месенджера, стало відомо: 28% українців користуються платними онлайн-сервісами й планують це робити й надалі. Ще 13% раніше оплачували підписки, але наразі припинили. Решта — 59% — взагалі не мають досвіду оплати цифрових послуг.
Серед найпопулярніших напрямків, за які українці готові платити, — фільми, музика, ігри та освіта. Це свідчить про те, що онлайн-культура споживання стає все ближчою до європейської.
Опитані назвали такі категорії, де вони витрачають свої гроші в інтернеті:
- Фільми та відео — 45%;
- Ігри — 36%;
- Музика — 35%;
- Онлайн-курси — 30%;
- Робочі програми — 20%;
- Електронні книжки — 17%;
- Інше — 16%;
- Месенджери та додатки для спілкування — 15%;
- Оплата податків — 8%;
- Сервіси знайомств — 7%.
У категорії тих, хто платить за сервіси, 47% зазначили, що їхні щомісячні витрати становлять від 100 до 400 гривень. Ще 29% витрачають понад 400 гривень щомісяця. 24% — обмежуються сумою до 100 грн.
Щодо авторських прав — думки розділилися: понад половина ніколи не піратила контент, натомість 47% мали досвід неофіційного споживання музики чи фільмів.