5 питань про роботу та кар’єру, які варто поставити собі прямо зараз

    17

    Ці питання допоможуть тим, хто не думає про зміну роботи, бо задоволений нинішньою посадою. Але при цьому розуміє, що в будь-якій сфері, у тому числі й у професійній, часом потрібні зміни. Дайте відповідь по кожному пункту, і, можливо, ви побачите, в якому напрямку варто розвиватися далі.

    1. Що хотілося б робити більше, а що менше

    Це одне з найважливіших питань для представника будь-якої професії. Ви можете скласти список посадових обов’язків , потім додати до нього справи, якими вам доводиться займатися регулярно. А наприкінці дописати нестандартні та рідкісні завдання, з якими ви стикаєтеся час від часу. У результаті вийде довгий список і цікавий матеріал для аналізу.

    Перечитавши список, ви можете здивуватись, як багато різних видів завдань вам доводиться вирішувати. Або навпаки: побачите, що останнім часом ви день у день змушені робити одне й те саме. Дехто зрозуміє, що левову частку їхнього часу займають зовсім не ті заняття, заради яких вони обирали свою професію, а однотипні адміністративні справи.

    Інші ж з радістю зауважать, що рутини у них зовсім небагато, зате розділ із нестандартними завданнями виявився більшим за решту.

    Ваша мета – проаналізувати перелік , що вийшов . Виділити те, чим хочеться займатися частіше, і занести окрему колонку. У сусідню додати справи, з якими ви хотіли б зустрічатися рідше. Наприклад, вам цікаво займатися аналітикою, але зараз ви більшу частину часу вирішуєте поточні завдання клієнтів.

    Подумайте, як виглядала б ваша праця на практиці, якби у вас вийшло реалізувати бажане. Запишіть висновки, що виходять. Тепер у вас є матеріал для розмови з керівництвом. Можливо, настав час переглянути ваші посадові обов’язки і це піде на користь і вам, і компанії.

    2. Як стати помітніше

    Йдеться про те, щоб колеги та начальство бачили ваші зусилля та цінували внесок у спільну справу. А ще — уявляли, в яких питаннях ви є експертом, а коли вас взагалі складно замінити.

    Наприклад, ви працюєте у відділі реклами і всі знають: немає людини, яка б краще уявляла, які теми зараз популярні в Мережі та що обговорюють між собою представники вашої цільової аудиторії. Тому при розробці рекламної кампанії нового продукту без вас не обійтись.

    Подібна репутація часом виникає стихійно, але не завжди. Є чимало професіоналів, які самі не дуже уявляють, у чому вони хороші. І, тим більше, про це не здогадуються їхні колеги, а часом і керівники.

    Уявіть, що вам потрібно розповісти про себе як про професіонала одним-двома, щонайбільше трьома короткими пропозиціями.

    «Я — фахівець, який…» Які навички чи якості відзначите? Що, на вашу думку, відрізняє вас від інших профі в тій же області? У яких питаннях ви вже незамінні чи хочете стати таким?

    Сформулюйте відповіді спочатку собі. А потім подумайте, чи бачать вас ваші колеги . І що потрібно зробити, щоб стати помітнішим як професіонал. Наприклад, співробітник рекламного відділу може іноді ділитися у робочому чаті ідеями, як використовувати свіжі тренди у поточних кампаніях з просування. Можливо, частина з них реалізується, і він стане визнаним експертом.

    3. Чого потрібно досягти, щоб вважати цей рік дуже вдалим

    Відповідаючи це питання, можна відпустити всіх суворих внутрішніх критиків і просто пофантазувати. Але, звісно, ​​лише у рамках реальності. Можливо, вас дуже порадував би політ на Марс як командир екіпажу космічного корабля, але найближчого року це навряд чи станеться. Тому подумайте, які успіхи у вашій сфері змусили б вас пишатися собою. Нехай вони виглядають фантастичними, але можуть реалізуватися хоча б теоретично.

    Наприклад, вам хотілося б виступити спікером на великій конференції, яку ваші колеги ніколи не пропускають. Або ви бажаєте очолити групу, яка виконуватиме складний та дорогий проект. А може просто отримати посаду вище — цього вам буде достатньо.

    Подумайте, що вам потрібно зробити, щоб з поточної позиції піднятися до бажаної висоти. І складіть список необхідних дій. Наприклад, щоб стати спікером, вам потрібно розробити та перевірити на практиці власний підхід до вирішення стандартних професійних завдань. А ще навчитися не губитися перед кількома сотнями глядачів у залі, легко відповідати на несподівані запитання, говорити чітко та впевнено.

    Запишіть, що вам належить зробити, щоб набути всіх потрібних навичок. І починайте втілювати задумане. Нехай для цього знадобиться не рік, а більше, але ви точно не залишитеся на колишній сходинці професійного розвитку.

    4. Що головне у нинішній роботі

    Або інакше: заради чого я щодня туди ходжу? Можливо, першою відповіддю буде така: «Я працюю, бо за це платять гроші ». Але крім фінансової складової, напевно, знайдуться і нематеріальні переваги, які утримують вас і в професії, і в поточній компанії. Подумайте, яку місію ви щодня виконуєте.

    У всіх вона своя, і ваше уявлення про головні завдання професії може відрізнятись від думок ваших колег.

    Наприклад, один шкільний вчитель вважає: його завдання переконати хлопців, що навіть складні науки можна пояснити просто, буквально на пальцях. Інший — що навіть у незрозумілих формулах є гармонія та естетика, і він готовий показати, наскільки гарний кожен фізичний закон. Третій – що вчитися може бути весело і до кожного завдання можна підійти з гумором.

    Подумайте, яке завдання надихає саме вас. І що ви на роботі щодня робите, щоб її виконувати. Це питання дозволить навіть у не найкращі часи не забувати про ваші цінності. А якщо відчуєте, що втомилися чи вигоріли , усвідомлення важливості вашої місії допоможе вам швидше відновити сили.

    5. Якби не ця професія, чим вам хотілося б зайнятися

    Це бонусне питання. Відповідь на нього допоможе поглянути на роботу з іншого погляду та додати до ваших звичних інструментів прийоми з іншої професії. У результаті ваша ефективність може зрости.

    Наприклад, ви менеджер з продажу. Ваша щоденна рутина – складання індивідуальних комерційних пропозицій, переговори, пошук переконливих для клієнта аргументів. Але якби не ваша поточна робота, ви, мабуть, спробували б стати ілюстратором. Причина: вам подобається мислити зоровими образами. Зазвичай ви за секунду уявляєте у голові яскраву і переконливу картинку, а потім думаєте, як описати її словами.

    Завдяки цьому у вас може з’явитися персональна робоча фішка – демонструвати переваги ваших пропозицій не лише за допомогою текстів, а й через картинки. Висловлюйте свої думки схемами, діаграмами, навіть коміксами. Можливо, так клієнти зрозуміють вас краще та договорів буде більше.

    Варто ставити собі подібні питання хоча б раз на рік. Якщо у вас є важливі кар’єрні цілі , відповіді можуть допомогти вибрати ефективні шляхи для їх досягнення.